Fujitsu Siemens Amilo L-7300 (Cel-M 340; 256MB; 40GB; Combo; 15"TFT; WXP Home) Review

Roderiktweaker 24 september 2007, 253 views

Fujitsu Siemens Amilo L-7300 (Cel-M 340; 256MB; 40GB; Combo; 15"TFT; WXP Home)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Best redelijke accuduur
  • Niet zo zwaar en best mobile
  • Gaat makelijk open

Minpunten

• Goedkoop gevoel (bij alles )
  • CPU uit 2002
  • Weinig uitbreiding mogelijk
  • Ook oude games onmogelijk

Ik heb deze laptop 2 a 3 jaar geleden gekocht. Ik heb hem wat veranderd : ik heb 256MB SO-DIMM PC2700 bijgedaan ! Met 256MB lijkt mij het niet te doen.

Algemene beoordeling :
Goed, Hij doet zijn werk alleen is wel wat gammel. Jammer dat ik er geen Mobile 1.7Ghz in kon zetten (MAX 1.5GHZ BIOS)

Featureset
Dit valt ergelijk wel wat tegen. het was toen wel de goedkoopste maar toch valt het tegen :
Celeron 1.5GHZ Mobile (25watt)
Origineel 256MB PC2700
On board Videokaart UniChrome pre GPU : 200MHz
40GB Schijfje
Draadloosnetwerkkaartje (slechte ontvangst)

Prestaties
Niet meer genoeg. Games zijn onmogelijk (zelfs Halo 1 niet)
en in windows heb je ook wel een te langzaam gevoel
Everest Ultimate test CPU Queen : 1170 Ver onder een Athlon 1300Mhz

Beeldkwaliteit
Inkijkhoek is gewoon te laag en een resolutie van : 1024X768

Bouwkwaliteit en robuustheid
Toetsenbord Zakt iets te snel in. en je krijgt er toch snel krassen op

Ergonomie
Hij is nog niet stuk. alleen een 'goedkoop' gevoel

Warmte- en geluidsproductie
Daar scoort hij best aardig op. In het begin was hij stil. Laatst uitgestoft. en er nieuwe koelpasta opgesmeerd (zat er origineel niet op !) de fan springt om de 30Sec aan ongeveer. CPU temp MAX : 64 Graden. bij 48 graden springt hij aan !

Mobiliteit en accuduur
eerst was het ruim 3 uur. alleen nu is het een uur tot anderhalf
Accu : 4300mAh 14.8 Volt

Die is gewoon wel erg goed. het was 2 a 3 jaar geleden al de goedkoopste met E750,- zoveel met 512MB. Nu is hij niet meer te koop

Allles op een rij
- Het lijkt alsof ik het een slechte laptop vind. Alleen dit is niet zo !
hij presteert gewoon nu ver onder de maat. alleen was toen al erg goedkoop. en werkt goed voor office
- Upgrade is moeilijk MAX 1.5Ghz en MAX1GB PC2700
- CPU uit 2002 (bij mij dan )
- Je maakt hem gemakkelijk via het toetsenbord open

He is Up to the job !

Heb jij ook een Fujitsu Siemens Amilo L-7300 (Cel-M 340; 256MB; 40GB; Combo; 15"TFT; WXP Home)?