WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB Review

FreeLighting 29 januari 2012, laatste update op 29 januari 2012, 586 views

WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB

Pluspunten

• Hoge schrijf/lees-snelheid.
  • Lage geluid/warmte productie.
  • Zeer betrouwbaar

Minpunten

• Nu de abnormaal hoge prijzen voor dezelfde schijf

Tijdens de bouw van mijn game-pc heb ik deze configuratie gehad:
  • Gigabute GA-P41T-D3
  • Intel Pentium E6700 stock @ 3.2 > overclocked @ 3.71
  • Adata 2GB Gaming Series x2 = 4GB
  • Ati Sapphire HD3650 512MB
  • Maxtor 80GB IDE
Toen deze pc eenmaal af was liep de pc de kantjes eraf door de lage schrijf- & lees-snelheid. Reden genoeg om toen te gaan kijken voor een nieuwe hdd.

Voor 35 kocht ik toen via Alternate een "Diverse Bulk-schijf 1TB" met sata-300. Na een week wachten en wat problemen met de versturing kwam hij eindelijk aan en deed ik de doos open. Tadaa, een WD Caviar Green 1TB kwam uit de doos!!

Sinds die dag is het mijn enige HDD in mijn game-pc, dan wel gepartitioneerd in 2 delen, eentje voor backup en de ander met Windows 7 x64. De schrijf/lees-snelheid is best hoog, wat voor mij als gamertje / ontwerper zeer fijn is. Ook heb ik nog nooit data verloren of een defect gehad.
Als ik nu de prijzen rond de 90 zie voor dezelfde schijf, ben ik blij dat ik hem toen gekocht heb!

Heb jij ook een WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB?

Voor de Linux gebruikers:
spindown werkt niet bij deze schijven...