Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID) Review

Armand0Newbie 22 september 2007, laatste update op 22 september 2007, 434 views

Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID)

Pluspunten

• Veel aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Uitvallen zonder duidelijke oorzaak.

Layout Score: 3
Over het algemeen ben ik tevreden geweest met dit bord. Het heeft veel aansluitmogelijkheden. Prive had ik er 10 HD's inhangen.
Het heeft alleen een korte levenscyclus. Zowel op het werk als prive is dit het enige type dat op onverklaarbare wijze de geest heeft gegeven, terwijl ik nog moederborden uit het 286 tijdperk aan de praat kan krijgen.
Voorbeelden van uitval van die P4C800 borden die ik heb vastgesteld:
  • De BIOS instellingen verdwijnen plotseling zodat b.v. harde schijven niet meer worden herkend.
  • Het beeld is opeens zwart, terwijl dat niet aan de videokaart te wijten is.
  • Niets doet het meer, terwijl alle componenten als ze op andere MoBo's worden getest gewoon blijken te werken.
Kortom, ik zou het bord niet meer kopen als ik de keuze opnieuw mocht doen...

Zie ook het ASUS forum

Heb jij ook een Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID)?

Ligt het aan mij of is dit allemaal een beetje kort door de bocht. Had je niet gewoon een defect exemplaar? Neem aan dat die gewoon RMA kan.
Er gaat een wereld voor me open.
Deze "review" gaat echt helemaal nergens over.. 8)7
Ik heb het zelfde bord gehad en nooit ergens last van gehad .. dat je na 1 tegenvaller zo negatief kan zijn over iets wat men toendertijd in Alienware pc's enz stopte ...
Het is inderdaad en review van niets, maar na ook 4 (prive)van deze moederboarden te hebben versleten (oke beetje overclockt) en paar op kantoor, moet ik helemaal het zelfde vaststellen.