G.Skill F2-6400CL4D-2GBHK 2GB (2x 1GB) DDR2 Review

MrKikker 27 januari 2012, laatste update op 27 januari 2012, 160 views

G.Skill F2-6400CL4D-2GBHK 2GB (2x 1GB) DDR2

Pluspunten

• Relatief goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Zeer goed overclockbaar
  • Compacte modules, maar alsnog met heatspreader

Minpunten

• Kan niet meedoen in het segment "zeer goede prijs/kwaliteit" verhouding; er zijn goedkopere modules met dezelfde of betere prestaties te vinden.

Stabiliteit Score: 5
Omdat ik zowel meer geheugen als meer snelheid wilde, besloot ik 2 maal deze kit te kopen. Aanschafprijs was rond de 40 euro per kit.

Product was uiteraard goed verpakt, maar geheugen op zich is niet spectaculair dus het moest gebruikt worden!

Geheugen was uiteraard plug&play en draaide moeiteloos op 400mhz. Uiteindelijk ben ik een beetje gaan spelen en kwam ik op de volgende eindscore uit:

495mhz zonder moeite :)

tegenwoordig heb ik in m'n BIOS het DDR2-1066 profiel geactiveerd waardoor het geheugen, wederom moeiteloos, op 533mhz draait.

Helaas kan ik niet de temperatuur van de modules meten maar gezien de zeer hoge snelheid op de modules en de langdurige stresstests, zonder fouten, die ik heb gedaan, kan ik er zeker van zijn dat de heatspreaders goed hun werk doen.

ook passen ze, inclusief heatspreaders, precies onder een Scythe Mugen 2 rev. B, een koeler waarvan we allemaal weten dat high-profile geheugen nooit gaat passen.

Heb jij ook een G.Skill F2-6400CL4D-2GBHK 2GB (2x 1GB) DDR2?