Sennheiser CX 400-II Precision (Zwart) Review

88Weighed 27 januari 2012, 2.763 views

Sennheiser CX 400-II Precision (Zwart)

Pluspunten

• Altijd goede pasvorm door meegeleverde dopjes in diverse maten.
  • Goed gebalanceerd geluid
  • Symmetrische kabel

Minpunten

• Niet de goedkoopste (maar wel goed qua prijs/kwaliteit)
  • Zonder clipje zijn de dopjes wat zwaar (waarschijnlijk door de volumeregeling)

Na jaren veel plezier gehad te hebben van mijn CX 300 had ik helaas een draadbreuk en werd het tijd voor wat nieuws. De prijs bij bol.com was voor mij de doorslag om niet voor de CX 300 II, maar voor de CX 400 II te gaan.

Out of the box
De verpakking is zoals gebruikelijk lekker irritant gesealed, maar vooruit, daar zal ik niet teveel over zeuren. Wat me verbaasde was de enorme hoeveelheid accesoires die eruit kwam. Gelukkig zit er een opbergtasje bij om alles in kwijt te kunnen.

First use
Ik gebruik de dopjes voornamelijk om op mijn werk naar de radio te luisteren. Ze werden echter thuis afgeleverd, dus het eerste gebruik was een testje op de laptop. Vergeleken met de CX 300 geven deze dopjes inderdaad een wat gebalanceerder geluid. Alle frequenties zijn goed aanwezig, geen een overheerst.

En dan verder ...
Het hele setje meegenomen naar m'n werk. Aldaar bleek dat de dopjes wat zwaar aanvoelen. Dit is echter makkelijk te verhelpen door het clipje te gebruiken. Het lijkt erop dat de volumeregeling de boel wat gevoeliger maakt voor de zwaartekracht. Het nadeel van het clipje is dan wel weer dat je die los moet halen als je even opstaat om koffie te halen, etc. De geluidskwaliteit is dit echter wel waard. Na even wat rommelen met de juiste oordopjes (niet allebei dezelfde maat) is de pasvorm perfect.

Tot zover
Ik hou het hier even bij aangezien ik ze nog niet zo lang in gebruik heb. Bij meer/andere ervaringen volgt een update!

• IBM ThinkCentre M Series
  • Samsung Galaxy S2
  • Acer Aspire 5102WLMi
  • Windows 7

Heb jij ook een Sennheiser CX 400-II Precision (Zwart)?