EVGA GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 320-P2-E817-AR Review

MeijsteR 20 september 2007, laatste update op 20 september 2007, 1.790 views

EVGA GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 320-P2-E817-AR

Pluspunten

• Goede vista ondersteuning
  • Word niet te warm
  • Snel genoeg voor games van nu

Minpunten

• Kaart is wel erg groot!

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Nu een tijdje in het bezit van een Evga 8800GTS 320MB OC editie, deze is standaard hoger geklokt dan de normale 320MB GTS.

Installeren:
Heb in een keer een complete pc gekocht op deze kaart na.
Heb gekocht:
-Core 2 Duo E6600
-2GB Twinmos Twister pc6400 cl5 dual channel
-Ati x1300pro(of zo, later dus de 8800gts)
-P5b Deluxe Wifi/Ap
-Antec Nine Hundred

Toen ik dus de 8800 erin wou zetten kwam ik een min puntje tegen en dat is dat de kaart tamelijk groot is en precies bij mijn bios batterij zit, daar kan ik dus nu niet meer bij.

Gamen:
Ik gebruik de kaart om mee te gamen en dat doet hij voor mijn gevoel prima! Kan de meeste games tot nu to nog op very high/high spelen en dan loopt alles lekker flotjes door.

Benchmarks
Score in 3dmark06
-1024x768: 9551 3d marks.
-1024x768 8xAA: 8184 3d marks.
-1280x1024: 8581 3d marks.
-1280x1024 8xAA: 6809 3d marks
-3dmark05 @ 1024x768= 13508 3d marks
-Bioshock 1280x1024(Alles op high): 40-65 FPS afhankelijk van omgeving en gevechten
-Medal of Honour: Airborne: 65-85 FPS afhankelijk van battle setting
-World in conflict demo: Komt eraan.

Warmte en geluid:
De kaart word absoluut niet warm in mijn case.
-Idle: 50 graden
-Stressed: 65 graden
Ook de geluidsproductie van deze kaart valt mee, mijn cooler draait op 60% en hoor hem niet in mijn case. Dit ook aangezien de Nine Hundred case een 200MM fan heeft en 4 andere case fans.

Compatibility:
Dit is naar mijn mening ook prima in orde.. De bijgeleverde driver op de cd is welliswaar niet voor Vista maar is makkelijk op de website van Nvidia weg te plukken dus ook hier netjes een voldoende.

Featureset:
Dik in orde!! Heb de versie van EVGA gekocht omdat deze gewoon bevat wat hij moet bevatten. Niets meer niets minder!
Inhoud van de doos was:
-2x DVI naar VGA verloop stukjes
-Tv-out kabel naar mijn mening
-Manual
-Driver CD
-Kans om je aankoop bedrag terug te winnen via EVGA

Overklokbaarheid:
Aangezien dit al een OC versie is een voldoende, heb zelf wel wat lopen klieren met de snelheden maar nog niet tijd gehad om hem eens lekker uitgebreid te gaan zitten testen.

Prijs:
Prijs vond ik wel redelijk aan de hoge kant maar heb hem ook bijna direct gekocht toen de OC versie uitkwam.

Conclusie:
Het kost wat maar dan krijg je ook wat! Zeer tevreden met deze aankoop!

Screens:

Heb jij ook een EVGA GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 320-P2-E817-AR?

Overzichtelijk en ziet er goed uit, maar zou misschien wat uitgebreider mogen.

Misschien idee'tje om wat Benchmark's te doen? 3DMark etc.

Voor de rest netjes en keep up the good work.
mm....65 graden stressed is wel heeel laag voor een 8800 GTS

Die van mij wordt al snel 80 tot 90 graden...en dat is heel normaal voor deze kaartjes.
Ook dit zal ik straks na wat gamen even nakijken;)
Die van mij (Asus, geen OC) wordt ook zo rond de 65 graden stressed. Weet je zeker dat je airflow goed is?

[Reactie gewijzigd door Jakkus op 20 september 2007 17:54]

mijne van XFX blijft ook 62 stressed :) fan op 80%
Edit: Screens added.

Zal straks eens even OCen en nog wat meer 3d Mark draaien nu eerst even eten :)

[Reactie gewijzigd door MeijsteR op 20 september 2007 17:43]

Je hebt bij je eerste foto link 2x http ingevuld waardoor de link dood is :+ duidelijke maar beetje korte review :) zijn er nog andere benchmarks die je kan draaien? game benchmarks vooral ;)
Mijn kaart (XFX 8800GTS 320MB) is ook idle 50 graden en stressed ~65. Dit ook in een Antec Ninehundred. Goede airflow helpt :)
Je kan je vidkart ook in andere slot stoppen toch als je p5b hebt :) dan zit ie niet meer in de weg voor je bios batterij geloof dat het ook gewoon pci-e 16x is :)
Goede tip kan ik eens proberen mits het pci-e 16x is :9
Ik denk niet dat dit een kaart-issue is, maar eerder een moederbordprobleem. Bij een van de reviews van het moederbord kwam de bios-batterij ook aan het licht, mbt de onhandige plaatsing.

Ik heb zelf een Geforce 7300GS draaien, een heel klein kaartje in vergelijking met de monsters uit deze review

(http://tweakers.net/ext/va/51531.jpg)

Met deze geplaatst kan ik OOK niet bij de bios batterij, en moet eerst die kaart eruit voordat ik ook maar iets met die batterij kan doen...

Just my 2 cents...

Las3r
Edit 2: Nog wat screens en game benchmarks toegevoegd.. Nog meer weten? Vraag maar dan update ik hem
Hoeveel heb je eigenlijk voor de kaart betaald?
antec nine hundred kan toch in totaal 5 fans? dus de 20cm fan plus 4 anderen.

een achterin aan de bovenkant(links van waar cpu normaal zit)
2 bij de hdd-slots
en 1 optionele waar je in de zijkant eentje kan installen