Specificaties Single core @ 3,06GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Pentium 4 3.06GHz (S478, 3.06GHz, 512KB, 533MHz FSB, 82W) Review

Charon 20 april 2005, 158 views

Intel Pentium 4 3.06GHz (S478, 3.06GHz, 512KB, 533MHz FSB, 82W)

Pluspunten

• Snel, HT, stabiel

Minpunten

• duur (maar nu achterhaald), warmteontwikkeling

Over het algemeen ben ik behoorlijk tevreden over dit product. De overstap van een dual p3-1ghz, via enkele weken een P-IV 2,80, naar deze processor gaf een flinke snelheidsboost. Op dit ogenblik nog steeds erg tevreden, stabiliteit is prima, aan overklokken doe ik niet. Ik doe veel aan video-bewerking, en heb nog steeds de indruk dat deze proc redelijk mee kan komen. Ik ga er in ieder geval nog wel een jaartje mee werken, en dan eens kijken hoe't gesteld is met dual-core/HT geweld. De prijs was op het moment dat ik 'm kocht vrij hoog, maar da's altijd zo met een 'nieuwe' processor. In eerste instantie luchtgekoeld: behoorlijk wat warmte ontwikkeling, met de daarbij behorende geluidsproductie. Nu, met waterkoeling, hou ik 'm gemiddeld op zo'n 30-32 graden.

Heb jij ook een Intel Pentium 4 3.06GHz (S478, 3.06GHz, 512KB, 533MHz FSB, 82W)?