Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty) Review

hondapower 18 september 2007, laatste update op 24 september 2007, 4.481 views

Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Leuk design

Minpunten

• Glanslaag lijkt niet erg krasbestendig
  • Niet alle toetsen op de voor mij meest logische plaats.

Tja wat kun je allemaal schrijven over een toetsenbord...

Ik had onlangs een Samsung 226CW monitor gekocht en ineens viel mijn oude toetsenbord uit de smaak bij het gladde uiterlijk van de monitor.
Het werd dus tijd voor een glanzend zwart toetsenbord.
Deze was al snel gevonden want bij de Best Buy Guide stond dit klopmachien erbij. En voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

In de doos
Het toetsenbord en een verloopplug USB/PS2
Aan het toetsenbord zit een USB plug, welke je met de adapter in een PS2 poort kunt prikken.

Uiterlijk
Dit bordje ziet er netjes uit, alleen is de glanzende afwerking een vlekkenmagneet. Maar dat weet je al bij voorbaat natuurlijk.
Bij dit toetsenbord zitten de toetsen dicht op elkaar, zodat het hele bord smaller is dan een standaard ding.
Ik denk dat ze met 'ultra-flat' eerder ultrasmal bedoeld hebben dan ultradun, want zo dun is ie nu ook weer niet.

Toetsengevoel
De toetsaanslag is anders als wat ik gewend ben. Ik ben 'opgegroeid' met Cherry toetsenborden en dat is toch weer wat anders als deze. Ik vind m nčt teveel tegendruk geven met tikken. Maar je kunt er wel heel erg snel mee typen.

Layout
De layout van dit toetsenbord is ook een beetje vreemd.
Alle nummerieke toetsen en de functietoetsen zitten nogal dicht tegen elkaar en een aantal toetsen zitten intuitief niet op de juiste plaats.
Alles went, maar het nut van plaatsing van de 'page up' en 'page down' toetsen tussen 'alt gr' en 'ctrl' ontgaat me een beetje.

Extra functietoeten
Dit is gewoon een standaard-knoppen ding zonder extra toeters en bellen.
Uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik extra knoppen zoals sneltoetsen voor mail, internet enz toch niet gebruik dus ik mis ze niet.

Na enige gewenning toch wel een prettig toetsenbord.

Heb jij ook een Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)?

Leuk zeg, een tobo-review. Netjes :)

Ontopic: ik ben verslaafd aan dit type toetsenbord, echt mooi dingetje voor z'n prijs!