Raidmax Sagitta (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver) Review

Riichard 16 september 2007, 612 views

Raidmax Sagitta (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver)

Pluspunten

• mooi afgewerkt raampje
  • handige klepjes voor drives
  • deurtje gaat automatisch open na het branden

Minpunten

• laawaaimakende fans
  • snel krassen
  • klepjes voor drives vallen er snel uit
  • geen schroefdraad in de fans als je hem wilt omdraaien
  • slechte airflow

ik was op zoek naar een kast die een mooi ontwerp had. ik ben lang bezig geweest met zoeken en vond uiteindelijk deze lieve kast.

de kast is in verhouding met een lian-li behuizing of een zalman erg goedkoop. hij heeft een strak ontwerp en een leuk raampje

ik had deze kast gekocht op een duitse website, ik kon hem ook in amerika kopen en in nederland kon ik hem niet vinden. nu wel weer, maar das jammer

wat betreft geluidsproductie is dit echt een stofzuiger, aan de kant waar het raampje zit, zit een fan coolertje gigantisch hard te brullen. er zitten wel fraaie led's in en ie wil ik ook weer niet kwijt. ik probeer een stille vervanger te zoeken

de airflow in de case is niet zo erg best. aan de achterkant van de case zit een fan die lucht naar buiten blaast, de voeding *super flower aurora, niet meegeleverd met kast* blaast lucht nar buiten, de fan in het raampje blaast lucht naar buiten en dan is er maar 1 klein fan dingetje van 12 mm die erg langzaam draait voor mijn gevoel aan de voorkant. ik wou de fan in het raampje omdraaien.
maar er zat geen schroefdraad in de andere kant van de fan. het enige wat ik bereikte was lak van de schroefjes waardoor ik weer nieuwe moet kopen van 4 euro

de aansluitingen van de fan is erg bagger. die draadjes gaan snel uit de molex hoesjs en ik kan de fans ook niet aansluiten op een fan controller omdat het molex is.
vandaag moest ik de geluidskaart er uit halen. en ik deed het raampje terug. ik moest een molex kabeltje wer aansluiten *deed ik terwijl de computer aanstaat. levert normaal geen problemen op, en toen viel opeens mijn computer uit, waarschijnlijk kortsluitig in die molex kabels want die zaten er niet zo stevig in

vol schrik probeer ik alles weer aan de praat te krijgen en maar niet hopen dat mijn 600watt voeding van 100 euro naar de knoppen is. en het is weeer gelukt.

er komen snel krassen op de lak, da is een groot nadeel en ik heb al 2 van 4 cm.

er zitten hanigge klepjes waarmee je de drives er makkelijk in kunt monteren zonder het geklooi van schroefjes. erg handig lijkt het. maar niets lijkt minder waar en ik schuif het klepje open en je kunt merken dat het geen zalman is en het klepje valt eruit. boem op de grond, ik raap het op en probeer hem terug te schuiven wat niet zo makkelijk gaat

aan de voorkant zit een deurtje, dat is niet zo handig als je daar een fan controller in wilt zetten. als je kleine knopjes hebt zou het kunnen maar anders kan je hem echt niet meer dicht doen.

je zou denken dat het best lastig is als je brand programma de cd automatisch na het branden gaat uitwerpen uit de cd branden en dat je dan van te voren het deurtje al open gaat zetten. maar ik gin het testen en de cd speler ging open en het deurtje ging ook automatisch open. werkt mooi

bedankt voor de tip mrbigfield, de usb aansluitingen zitten onderin aan de voorkant van de case, achter het deurtje. verder zit daar 1 microfoon aansluiting en een hoofdtelefoon aansluiting.
Als ik er een usb geheugen stick erin wil stoppen moet het deutje openblijven. dat vind ik een groot nadeel omdat dat er niet mooi uit ziet

verder een mooie kast. deze heeft wel het mooist afgewerkte raampje wat ik heb gezien

Heb jij ook een Raidmax Sagitta (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver)?

Overigens heb je met die 'fan schroefjes' geen schroefdraad nodig. Tenminste als het de situatie is zoals ik denk dat het is.

Verder een leuke review, al waren hoofdletters nooit overbodig ;).
Je gebruikt ook erg veel spreektaal (leest wel weer makkelijk). waar zitten de usb-poorten e.d. bij de kast en dat soort kleine dingetjes mis ik nog een beetje, maarja een edit kan!

verder betreft je hardware in je kast en bedrading. Als ik jou was zal ik de kabels voor zoveel mogelijk weg te werken, hierdoor ziet het er allemaal net iets beter uit en werkt ook nog bevorderend voor je (slechte) airflow.
jah, ik ben ook al aan het sparen voor wat kabelhoesjes. de officiele computer onderdelen moeten er ook nog inkomen. dan ga ik alles vastzetten.

waar he om gaat is dat er maar 1 fan aan de voorkant in een hoekje zit achter de hdd. die niet zo veel lucht verplaatst en dat er wel 3 fans zijn die lucht naar buiten brengen.

lijkt mij nie zo geschikt.

ik heb nu ook de window fan omgedraaid, er zit een zwart rooster voor de fan. die heb ik ook weg gehaald want dat zorgte voor veel geluid. nu maakt hij nog steeds geluid mar niet meer zo veel.