Specificaties MP3 speler met 3,906GB opslag - Bekijk alle specificaties

Apple iPod mini, 4GB (FireWire 400/USB 2.0) Review

Zed_no1240Newbie 20 april 2005, 636 views

Apple iPod mini, 4GB (FireWire 400/USB 2.0)

Pluspunten

• Handig in bediening en mooi design

Minpunten

• Geen radio of opname mogelijkheden
  • Redelijk duur

Geluidskwaliteit Score: 5
Het is mooie stijl volle MP3 speler. Met groot gebruiks gemak en erg goede geluidskwaliteit. Het is erg makkelijk om via Apple iTunes muziek toe te voegen. Het software pakket neemt automatisch cd's op in de muziek bibliotheek. Ook controleert het muziek bestanden op fouten en zet het audio cd's om naar AAC formaat. Dit zorgt voor veel ruimte besparing en toch een goede geluidskwaliteit. Ook kun je in iTunes terug zien hoe vaak je een nummer afgeluisterd hebt en je kunt er waardering geven aan muziek nummers. Een nummer met een hoge waardering zal dan vaker afgespeeld worden in shuffle modus dan een nummer met een lage waardering.

Je krijgt geen extra's bijgeleverd wat opzicht erg jammer is. Dit omdat je dan altijd je computer moet aanzetten om bijvoorbeeld de baterij op te laden. Ik zelf heb wel een losse adapter gekocht om hem te kunnen opladen en deze is gelukkig ook compatible met andere Apple MP3 spelers. De batterij gaat erg lang mee. Normaal gesproken laad ik hem 1x per week op en dit is meer dan voldoende. De bijgeleverde oordopjes zijn uitstekend en zijn een feest voor je oren. Het scherm is groot genoeg en duidelijk je hebt niet per se de achtergrond verlichting nodig. Deze is handmatig in en uit te schakelen. Verder zijn er nog een aantal spelletjes aanwezig wat opzicht wel een leuke toevoeging is maar niet een reden om hem hiervoor speciaal te kopen. Het slide wheel is een soort touch pad maar dan rond. Hiermee navigeer je erg gemakkelijk door het menu. En ben je heel snel bji een bepaald nummer of artiest die je wilt horen.

De prijs vind ik persoonlijk iets te hoog maar je hebt er wel een uitstekend design product voor dat ook nog een erg functioneel is. Er is ook een 6GB versie van beschikbaar maar ik persoonlijk heb genoeg aan de 4GB versie. Dit komt neer op ongeveer 3 tot 4 dagen muziek. En circa 1000 MP3's afhankelijk van de kwaliteit.

Heb jij ook een Apple iPod mini, 4GB (FireWire 400/USB 2.0)?

Reviews door de redactie

Hmm sorry dat ik het zeg, maar ik snap 1 ding niet.. Je zegt:
Sorry maar ik heb inmiddels 5 nieuwe ipod mini's gekocht op verschillende plaatsen door mijn handen gehad en die waren allemaal geleverd met een netadapter, USB2.0 en firewire kabel dus wat dat betreft snap ik je punt niet. Ik vind het zelf juist een voordeel dat ie via de pc is op te laden, ik laad em zelf namelijk regelmatig op aan mijn laptop.
Nou, ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt... Maar f je hebt heel erg geluk gehad, f je hebt de oude te pakken gehad...
De nieuwe wordt geleverd zonder firewire kabel en netadapter...
Damn, dat ding zou geeneens in het doosje passen ook...

@Zed_no1... Over die oordopjes... Ik zou even naar de KNO arts gaan, of een keer fatsoenlijke dopjes beluisteren ;)
Ik heb zelf de G1. Batterijen gaan niet cht lang mee, vinden jullie ook niet?
iTunes vond ik echt een drama. Vreselijk. Heb Anapod Explorer aangeschaft, werkt een stuk beter.
Heb ook via ebay een aluminium 'case' en een cradle te pakken gekregen. Aanraders!