Compucase 6A21 (ATX, 350W, Wit/Zilver) Review

AvWijk 15 september 2007, 287 views

Compucase 6A21 (ATX, 350W, Wit/Zilver)

Pluspunten

• Strakke no-nonse kast met blauwe leds
  • Robuust en zwaar
  • Ruimte voor 2x 120 mm fan voor goede airflow
  • Harddisk tray met geluidsdemping

Minpunten

• Wordt zonder casefans geleverd
  • Frontpanel en luchtfilter zijn lastig te verwijderen
  • Kleine resetknop (met pen of stylus indrukken)

Van deze ATX-behuizing heb ik de 6AR1, die in grote lijnen gelijk is, alleen het frontje verschilt. Ik zocht vooral een strakke no-nonse kast in het zwart zonder fratsen en van degelijke kwaliteit. Compucase is een relatief onbekende fabrikant, maar mijn behuizing erg stevig en solide. Er zijn goede kwaliteit materialen gebruikt en het geheel oogt erg robuust, dat is ook te voelen aan het gewicht.

De inbouwmogelijkheden zijn uitstekend, je kan 4 5.25" apparaten kwijt, twee 3.5" apparaten (bijv. een floppydisk en een cardreader) en een removable tray die plaatst biedt voor 5 3.5" harddisks. De tray is voorzien van rubber ringetjes waaraan je je hdd's bevestigt zodat het geheel niet al te veel resoneert.

Mocht je veel harddisk inbouwen (of vlak op elkaar) zorg dan in ieder geval dat je een extra 120mm fan koopt. Deze was helaas bij mijn kast niet meegeleverd, ook de voeding ontbreekt. Gelukkig loopt het geheel icm. een el-cheapo 120mm fan en een Tagan 450W voeding prima. Hoe stil deze kast te maken valt ligt natuurlijk geheel aan jou ;)

Hardware inbouwen gaat erg makkelijk, maar de kast is niet geheel schroefloos. Ook dit vind ik zelf een positief punt omdat ik nogal nare ervaringen heb gehad met de kliksystemen in sommige kasten.

Modding heb ik helaas nog niet geprobeerd, maar het front panel laat zich in ieder geval vrij lastig verwijderen. Doe dit met veel beleid! De bevestigingsclips aan de onderkant zijn erg gevoelig, ik heb er één gebroken maar met een lijmpistool was dit snel te verhelpen. De kast is voorzien van een luchtfilter wat niet erg makkelijk te verwijderen is, wat misschien lastig is als je voorin ook een 120mm fan hebt geplaatst. Een ander minpunt is de bereikbaarheid van de USB-poorten. Niet erg als je kast op het bureau staat, wel als-ie op de grond staat.

Desondanks is mijn review van de Compucase 6AR1 positief, let wel dat je zelf nog een voeding en casefans toe moet voegen. Tip: neem een kwaliteitsvoeding, zowel kast en voeding gaan nu al drie configuraties mee! _/-\o_

Heb jij ook een Compucase 6A21 (ATX, 350W, Wit/Zilver)?