Canon Digital Ixus 800 IS (6MP, 4x zoom, 35-140mm, f/2.8-5.5) Review

MADG0BLIN 14 september 2007, 610 views

Canon Digital Ixus 800 IS (6MP, 4x zoom, 35-140mm, f/2.8-5.5)

Pluspunten

• Snel.
  • Veel instellingen
  • Groot beeldscherm
  • Instellingen zijn snel bereikbaar
  • Start snel op

Minpunten

• Batterij duur. Je ziet niet wanneer hij half leeg is. Hij geeft alleen aan wanneer hij bijna leeg is.

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Ik had een nieuwe camera nodig voor de vakantie. Ik wilde graag een camera die in mijn broekzak pastte. Daar was deze er een van.
Daarnaast wilde ik snel automatisch een plaatje kunnen schieten maar ook kunnen spelen met instellingen. Niet dat ik een super fotograaf ben, maar wat spelen en testen met verschillende standen van een camera vind ik altijd wel leuk. Deze voldeed eigenlijk aan alle eisen die ik zocht.
Daarnaast vind ik een groot beeldscherm altijd wel fijn. Deze voldeed ook daaraan.
Hij is in vergelijking met mijn vorige camera ook een stuk sneller.

Af en toe gebruik ik hem ook om filmopnamen te maken. Die zijn ook uitzonderlijk goed van kwaliteit moet ik zeggen. Al moet je wel behoorlijk wat licht hebben hiervoor. Binnen zijn ze wel iets minder.

Heb jij ook een Canon Digital Ixus 800 IS (6MP, 4x zoom, 35-140mm, f/2.8-5.5)?