Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Black switches - Bekijk alle specificaties

Steelseries 6Gv2 (Qwerty) Review

Eftegarie 17 januari 2012, laatste update op 17 januari 2012, 1.096 views

Steelseries 6Gv2 (Qwerty)

Pluspunten

• prettig in gebruik zowel bij gaming als typen van teksten

Minpunten

• bij intensief gebruik kunnen de letters al vrij snel vervagen

In de goede reviews voor mij is al veel gezegd. Het enige wat ik aan die goede reviews kan toevoegen is mijn persoonlijke ervaring na 2 maanden gebruik:

:) toetsenbord is compact en gebruikt geen onnodige ruimte op je bureau, in tegenstelling tot mijn vorige mechanische toetsenborden van IBM.
;) typ snelheid ligt hoog: mensen die houden van snel typen op "denk snelheid" zullen deze toetsenbord apprecieren
:/ na 2 maanden beginnen veel (lees zeer intensief) gebruikte toetsen (zoals in mijn geval de gekke Steel logo toets links onder*) al licht weg te faden! >> kunnen andere gebruikers dit bevestigen?
:| ook merk ik dat de W-toets na het uitspelen van paar first person strategy spelletjes al lichter van kleur is...
:) het is een fabel dat dit slechts een game toetsenbord is. als serieuze stedenbouwkundige architect schrijf ik veel en eis ik nogal wat van mijn toetsenbord bij het opstellen van brieven rapporten end. Dus wees niet bang om, ook al game je nooit, deze toetsenbord te proberen. ik heb nog nooit zo'n degelijke mechanische toetsenbord gehad.

Groeten uit Delft!

*) de gekke Steellogo-toets links onder kan icm de F1 F2 F3 F4 F5 F6 toetsen je muziek player zoals wimap besturen, met dingen als next track, pauze, play, volume hoog en laag (compatibel met oa windows 7)

Heb jij ook een Steelseries 6Gv2 (Qwerty)?

Ik had de 7G en na 3 a 4 maanden zag je dat wasd aan het vervagen waren. Had ik niet verwacht van zo'n duur toetsenbord!!!
Ik heb de 6gv2 inmiddels twee maanden en na één maand begonnen de toetsen al te vervagen. Voornamelijk de veelgebruikte toetsen: QWEASD, backspace, enter, alt, ctrl, shift en het rechter pijltje (?). Doet verder niet af aan functionaliteit. Wel is de spatie een beetje gammel, maar over het algemeen werkt het toetsenbord naar behoren.
same here brother! mijn spatie-toets is ook erg gammel! Misschien hebben wij wel heel sterke handen/vingers?? ik ben wel aanvaller in mijn team bij volleybal maar volgens mij typ ik heel normaal verder . Voor de rest is dit al met al wel de beste toetsenbord die ik ooit gehad heb... :9 weldegelijk een aanrader inderdaad
Waarom heb ik hier in geen enkele andere review wat over gelezen, dat over die tekens die vervagen? Ik was zelf van plan binnekort de 7G te kopen. Maar ik ga geen 100 euro uitgeven aan een toetsenbord dat zo snel slijtage vertoont. Je koopt een mechanisch toetsenbord juist vanwege o.a. de duurzaamheid lijkt me.
als je van plan bent om toch 120 eu uit te geven aan een toetsenbord kan je beter een filico kopen dan een 7g. betere bouw kwaliteit + keuze welke switch je wilt. www.keyboardco.com
Ik zelf merk ook dat de opduk erg vervaagd. Voor de rest een super toetsenbord! Beste ooit
Ik heb de steelseries nu een maand of zes en heb net als Scrtz totaal geen last van wegfaden van de tekens. Moet wel heel intensief gebruik zijn geweest van Eftegarie :?
Ben blij voor jullie die het vervagen van de witte letters niet hebben. Dit bevestigd mijn vermoeden dat het niet om alle toetsenborden gaat maar enkel bij mij dus... Dat is dan ook het enige wat ik kan opmerken over deze toetsenbord. Bij mijn vorige IBM die ik een paar jaar had waren alle letters en cijfers nog kristalhelder. Aangezien ik verder blind typ op mijn Steelseries 6GV2, staat het mij verder niet in de weg volop te blijven genieten. Het verbaast mij wel, vooral na zo'n korte tijd...

PS ik overwoog eerst de 7G ook, maar vond het prijs verschil van 110 enerzijds en 65 anderzijds niet "justifiably sane" voor de extra's. achteraf mis ik niets met de 6Gv2, en ik heb zeeen ruimte over op mijn bureau.

Succes en typse!
Heb nu een aantal maanden een 6Gv2, nul komma nul last van vervagende letters.
Heb nu ongeveer een jaar een 6gv2 en heb hier geen last van. Bekende met een 7G tevens ook niet, en die hebben hem al langer dan ik