Logitech Ultimate Ears 200vi Grey Layout (Grijs) Review

Bluepenguin 16 januari 2012, laatste update op 16 januari 2012, 1.286 views

Logitech Ultimate Ears 200vi Grey Layout (Grijs)

Pluspunten

• evenwichtig klankbeeld
  • goede geluids-isolatie
  • voor de prijsklasse een uitgebreide set 'dopjes' meegeleverd
  • prettige prijs/kwaliteits verhouding

Minpunten

• zware uitvoering van kabelsplitsing: te zwaar voor bij sport

Ben pas kort in het bezit van deze headset, en heb sinds het inspelen pas zo'n uur of 20 geluisterd denk ik. Deze review zal ik met ongeveer een maand uitbreiden, dan zal er ook een nettere indeling komen.

De eerste indrukken zijn behoorlijk positief:
een duidelijk beter geluid uit de iPod, dan met de standaard meegeleverde oortjes. De headset lijkt maar een relatief korte tijd nodig te hebben om in te spelen, en bied sindsdien een (naar mijn mening) een mooi evenwicht klankbeeld, heel evenwichtige verdeling tussen zogezegd 'hoog, mid, bass/laag en trebble'.
Voor de duidelijkheid: dit is geen set voor 'bassheads'! Er is zeker een duidelijke en goede bass aanwezig, maar bijv. de meeste Sennheisers zullen hier beter in zijn.
Qua klankbeeld dus in zekere zin een allemansvriend.

Enkele zaken die mij tot nu toe opgvallen zijn:
1) voor sporten lijkt de 200vi minder geschikt: op het punt waar het enkele snoer zich splitst in twee dunnere kabeltjes, zit een stevig blokje rubberachtig materiaal. Is lekker stevig uitgevoerd, maar dusdanig zwaar dat bij fietsen al het heen en weer zwiepen ervan gaat storen. Vaak vallen de dopjes dan uit of zakt de kabel erg snel weg naar beneden. (Voor de duidelijkheid: hierin zit Niet de microfoon verwerkt, die zit bij de volumeregeling).
2) de geluids-isolatie is erg goed! Omgevingsgeluid wordt sterk gedempt; zonder de muziek aan te hebben, hoor je in het OV het praten van medereizigers heel wat minder, en het bekende katsjoem-katsjoem geluid van de rails in de trein nauwelijks meer.
Ook andere zaken die je vaak door een headset heen hoort (dreunen/ruisen/etc.) worden grotendeels weggefilterd: zoals blazen van wind, geruis van de game-computer, lopen van mensen op trappen en heien.
3) de meegeleverde set van 'dopjes' om de 200vi beter in het oor te doen passen, is uitgebreid: 5 paar in een blistertje meegeleverd en 1 al gemonteerd op de set. Wel lijken deze voor grote oren gemaakt, normaal pas ik de medium of small dopjes wel, bij de Logitech/UE is het extra-extra-small :P

Verder:
- de microfoon heb ik nog onvoldoende gebruikt om daar iets zinnigs over te zeggen.
- de hier boven vermelde kwaliteit is door mij beoordeeld naar de prijs (zelf §39,95 betaald)

Als je iets graag wilt weten / verbeteren, dan hoor ik het graag!
(maar wees als je wilt een beetje lief, dit is m'n eerste review op Tweakers.net) ;)

edit 16 januari 2012 12u25: typefout verbeterd

Heb jij ook een Logitech Ultimate Ears 200vi Grey Layout (Grijs)?

Deze inears hebben een heel erg sterke seal. Best prettig voor in de trein (= minder omgevingsgeluid), maar met uitdoen soms oncomfortabel door het vacuŁm dat gecreŽerd wordt.
inderdaad, goed punt Vaal.
Bij mij vallen de in-ears goed, en vind het niet hinderlijk, maar niet iedereen zal 'het zo sterk aansluiten op de gehoorgang' prettig vinden. Thanks :)