Specificaties 5GHz WiFi + 3G-router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

AVM FRITZ!Box 7390 (Int'l Edition) Review

Rocketman 15 januari 2012, laatste update op 15 januari 2012, 2.472 views

AVM FRITZ!Box 7390 (Int'l Edition)

Pluspunten

• Hoeveelheid functies
  • Grote instelbaarheid van deze functies
  • Goede email en telefoon ondersteuning

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Zeer slechte RMA procedure

Beheerbaarheid Score: 5
De Fritzbox 7390 is een zeer prettig modem met een glasheldere interface naar talloze handige functies.
Er zijn allerlei mogelijkheden op het gebied van energiebeheer, NAS functies en netwerkmogelijkheden.
Alle netwerkapparaten zijn zichtbaar en bereikbaar.

Het Wifi bereik is prima en dat heb ik in mijn huis wel eens anders meegemaakt. Allerlei Wifi modems zoals de Zyxels kwamen niet verder dan een zeer matig bereik.
Door de aanschaf van een Linksys accespoint met opgevoerd vermogen ben ik de afgelopen jaren prima voorzien van internet op alle mogelijke plekken in en rondom mijn huis.
Met de komst van de Fritz 7390 is de Linksys overbodig geworden. Overal heb ik een prima en stabiel bereik.

In dit modem zit een prima dect telefooncentrale met een telefoonboek, dat gebruikt wordt door alle dect telefoons. Ook het dect bereik is prima en bovendien instelbaar ivm energiegebruik.
Ik gebruik 2 Siemens telefoons en een Fritz MT-F telefoon, die speciaal ontworpen is voor dit soort modems.

De Fritz MT-F was vrij snel defect en heb ik wekenlang moeten missen voordat deze werd vervangen door de webshop.
Het modem zelf haalde de kerst ook niet, want plotseling had ik geen internet verbinding meer door een defect. Inmiddels is het half januari en de komst van een nieuwe Fritz!box kan nog weken op zich laten wachten volgens mijn webshop.

Er is email/telefoon ondersteuning vanuit Duitsland, maar een rechtstreekse RMA procedure bestaat niet.
Het gevolg is dat ik al maanden mijn Fritz telefoon niet heb kunnen gebruiken. Die is inmiddels vervangen, maar heb hier niets aan omdat de Fritzbox zelf defect is. Volgens de webshop kan de vervanging nog weken duren.

Ik heb de oude Zyxel maar weer uit de kast gehaald....

Samenvattend vind ik de Fritz!box 7390 een bijna geniaal apparaat en is er geen HTS opleiding niet nodig voor de bediening.
AVM Fritz beschouwt zichzelf als een premium merk. Ik vind dat een snelle RMA procedure daar bij hoort en dat is niet het geval.

• Fritz MT-F

Heb jij ook een AVM FRITZ!Box 7390 (Int'l Edition)?

ondersteuning van fritz zelf uit vind ik vrij goed ook zijn er tal van forum waar je ook met problemen terecht kunt. Dat de modem defect is gegaan is vervelend, maar misschien het lange wachten kan misschien door de webshop zijn veroorzaakt.
een rma direct aan de fabrikant... tja daar kunnen natuurlijk wat haken en ogen aan zitten tevens is in nederland de verkoper je aan spreek punt voor je garantie niet de fabrikant