Specificaties zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHN2500 (Zwart) Review

BastiaankluftNewbie 14 januari 2012, 457 views

Philips SHN2500 (Zwart)

Pluspunten

• Passen goed in je oor en sluiten goed af

Minpunten

• Onhandige design van noise cancellation, die ook nog eens compleet nutteloos is
  • Geluidskwaliteit beneden verwachting voor 40 euro oordoppen, weinig bass
  • Gaan snel kapot (binnen een half jaar)

Ik heb deze oordopjes voor 40 euro aangeschaft op Schiphol, waarbij ik de gedachte had goed gebruik te kunnen maken van de noise cancellation in het vliegtuig.
Het werd mij echter al snel duidelijk dat dit niet werkte. De noise cancellation is een erg groot en vrij zwaar kastje iets onder het midden van het snoer, wat een zeer schrale plek is aangezien je dit nergens kwijt kunt. Als je dit activeert, dan wordt er geen geluid uitgefilterd maar het volume gaat omhoog en je krijgt een constante ruis te horen. De oordoppen zelf zijn acceptabel, ze passen goed in je oor met verschillende vormen oortjes en sluiten het omgevingsgeluid goed uit. Echter is de geluidskwaliteit niet wat je zou verwachten van oordoppen van 40 euro, met te weinig basstonen en algemeen gezien niet erg indrukwekkende kwaliteit.
Naast het onhandige design is er nog een nadeel, ze gaan snel kapot. Na zo'n 4-5 maanden kwam er minder geluid uit het linker oordopje, waarna na een half jaar deze er helemaal mee ophield.

Erg slechte oordoppen dus, niet kopen!

• Iphone 4

Heb jij ook een Philips SHN2500 (Zwart)?