HP Laserjet 1020 (A4, 14 ppm, USB 2.0) Review

jp 13 februari 2008, 872 views

HP Laserjet 1020 (A4, 14 ppm, USB 2.0)

Pluspunten

• Klein
  • Laag idle energie gebruik
  • Goedkope printer

Minpunten

• Lawaaierig bij printen

Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Het is een simpele USB printer, waar eigenlijk niet zo heel veel over te zeggen valt.

Doel van de printer:
Een simpele printer voor mensen die incidenteel zwart wit willen printen, maar daarbij wel een goede kwaliteit willen.

Tekstafdrukken:
Met gewoon simpele paginas afdrukken is deze printer best snel, al haalt hij het vanzelfsprekend niet bij werkgroep printers als de 4600 serie.

Foto/afbeeldingen:
Weinig ervaring mee. De kwaliteit is redelijk, maar foto's print je nu eenmaal niet af met een zwartwit laserprinter.

Stroomverbruik:
Mijn basispc trekt standaard 145 watt uit het stopcontact.
Idle: 6 watt
Bij aanzette trekt hij even (enkele seconden) 400 watt
Bij printen schommelt het gebruik tusse de 300 en de 650 watt.

Dit zijn overigens waardes die ik bij meerdere (zoniet alle) laserprinters tegen kom.

Formaat van de printer:
Klein, past goed "erbij" op een bureau.

Speciale formaten:
Geen ervaring mee, bij mij hoeft hij alleen a4 te slikken.

Heb jij ook een HP Laserjet 1020 (A4, 14 ppm, USB 2.0)?

Heb zelf de 1018, prima ding!