Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech MK320 Review

thvers 14 januari 2012, laatste update op 22 mei 2012, 1.964 views

Logitech MK320

Pluspunten

• Num pad
  • Media toetsen
  • Sneltoetsen
  • Verstelbaar voetje onderop voor de hoogte

Minpunten

• Kleine linker shift toets
  • geen unifying

Vandaag gekocht bij MyCom voor een bedrag van 30euries, dit omdat mijn andere trust toetsenbord kapot was gegaan

Veel valt er over een toetsenbord niet te vertellen maar deze voldoet aan al mijn eisen er zit namelijk een numpad, play/pauze, back/forward, volume toetsen en snelkoppelingstoetsen op. vooral de knop waar je gelijk kan zien welke schermen je open hebt staan is handig, een zelfde soort snelknop als alt+tab is er ook op gezet waardoor het toch weer een vinger scheelt.
Ook zit er een sneltoets naar de rekenmachine op wat handig is als je even snel iets moet uitrekenen.

De ergonomie vergeleken met mijn vorige trust toetsenbord is wel wat minder dit omdat de toetsen veel hoger zijn vergeleken met de bijna platte toetsen van de trust.
Het is vooral nog een gewenning en waarschijnlijk ben ik over een tijdje er aan gewend, maar tot nu toe is het een voldoende.

Edit 22-05-2012
Nu helemaal gewend aan het toetsenbord en moet zeggen hij voelt en typt fijn aan!
helemaal omdat het wat ruwere toetsen zijn en niet van die glip/glij toetsen.
Nu dus een goed
--------------------------

helaas is ook de linker shift toets wat klein helemaal omdat ik bij mijn vorige toetsenbord gewend was aan een grotere, nu maak ik vaak deze *\* fout.

Er zit er ook geen unifying op maar ik moet zeggen dat toen ik pas thuis was er achter kwam dat dit uberhaubt bestond, kocht het toetsenbord gelijk met een andere muis die ook van Logitech is.
Hierdoor kan ik dus niks zeggen over de muis die er bij is geleverd omdat die gelijk in de kast is gegooid.

Heb jij ook een Logitech MK320?

Edited naar de goede plek ;)

[Reactie gewijzigd door thvers op 14 januari 2012 13:54]

Die unifying reciever wordt aan de onderkant van de muis geleverd. Zit daar met en soort drukknoopje bevestigd.

Zelf vind ik dat dit toetsenbord geen notificaties op het beeldscherm geeft erg jammer.
Voor bijvoorbeeld caps lock en num lock, maar ook van volume, vorige, volgende, mute en de andere functie knoppen zie ik graag even notificatie boven de taakbalk in het scherm.
Kun je met de muis een beetje degelijk gamen? (geen online shooters maar MMORPG e.d.)
Daarnaast vroeg ik me af of de muis het een beetje doet op onorthodoxe oppervlakten als een tafel, laminaat, broek of bank?
De muis heb ik zelf niet in gebruik dus ik kan er geen oordeel over vellen.

Wat ik wel kan zeggen is dat die redelijk klein is denk zo'n 9cm lang en 3cm hoog op het hoogste punt. ter vergelijking de muis die ik nu gebruik is 12 bij 4,5.
Ik vind hem daarom ook erg ongemakkelijk om vast te houden, mijn halve hand ligt op tafel.

heb hem nu even aangezet en op mijn broek en bank wat geprobeerd (geen games) maar als ik naar de response kijk dan is die wel iets minder dan als op mijn (leren?) ikea bureau blad.

De muis die ik nu gebruik is trouwens de logitechM705
Bedankt voor je snelle reactie met de nuttige informatie. Ik begrijp dat de respons minder is, maar uit je reactie maak ik wel op dat er nog respons is. Hij wordt namelijk voornamelijk voor HTPC doeleinden gebruikt dus voor het enkel pauzeren en selecteren van een film zal het wel voldoende zijn.

Nogmaals bedankt voor de info
Alstublieft.

Voor die doeleinde is die prima te gebruiken.
Op de muis zitten verder geen extra knoppen trouwens zoals een back/forward knop of iets dergelijks.
Kan je met dit apparaat ook je pc uit de windows 7 slaapstand (met hibernate OFF) halen?
(Let op: voor xp geldt een andere benaming)
Als je bedoeld dat wanneer de pc in slaapstand staat en je ramt op het toetsenbord waardoor de pc aanspring dan ja.

Net even uitgeprobeerd en ook via de nf+f8 (waar het on/off icoontje zit) gaat de pc in slaapstand of er uit. Maar om hem te laten slapen doe ik alleen beeldscherm uit want na een korte periode springt die toch automatisch in slaapstand om deze weer te alyen ontwaken sla ik gewoon random toetsen aan met mijn hand :+)