Alcatel SpeedTouch 120g (54Mbps, USB 2.0) Review

Melchior 9 september 2007, 1.001 views

Alcatel SpeedTouch 120g (54Mbps, USB 2.0)

Pluspunten

• Zeer stabiel wireless modem

Minpunten

• Oorspronkelijk prijzig, maar is inmiddels tegen zeer redelijke prijzen (< 25 euro) te vinden.

Goed bereik zelfs door meerdere betonnen verdiepingen heen. Werkt al jaren naar volle tevredenheid zowel onder Windows 2000 als Windows XP. Nog geen ervaring met Vista.

Stabiele clientsoftware wat het eenvoudig maakt om dit wireless modem te configureren. Ondersteund zowel WEP als WPA.

SpeedTouch is inmiddels overgenomen doot Thomson mar dit bedrijf levert nog steeds software en driver updates.

Goedkoop moden met goed bereik voor wie nog geen 802.11n netwerk wil.

Heb jij ook een Alcatel SpeedTouch 120g (54Mbps, USB 2.0)?

Beetje korte review, mss ook handig om te vertellen icm welk accespoint het gebruikt is en wat andere wireless apparatuur mbt bereik en in vergelijk met deze?

Verder vind ik de meegeleverde software echt zeer slecht, hoofdscherm wil soms wel/soms niet tevoorschijn komen als ik op icoon klikte, verbinding werd soms opeens verbroken.

Dus de meegeleverde programmameuk eraf gegooid, en vervolgens de standaard (windows XP) verbindingsmogelijkheden gebruikt. Werkte vele maten beter en stabieler dan meegeleverde software.

De prijs is momenteel dus rond de 25 euro, ik zou dan persoonlijk voor een Linksys gaan :)
<¤25,- duur voor een router? Vind ik best redelijk hoor.

Zéker als ie door betonnen muren heen kan :)
Het is geen router maar een usb nicje.

Wat mij trouwens opvalt met dat ding is dat het bereik sterk afhankelijk is van de projectie van dat ding. En dat ie absoluut niet functioneerd wanneer je ´m pal tegen een muur plakt en een verbinding wilt aanleggen met een router die 1 a 2 dekken pal erboven staat.
De ST120G is geen router maar een WLAN 54G USB adapter.
Apparaat functioneerd over het algemeen goed. Maar niet veel beter of slechter dan andere merken.