Logitech Internet 350 Keyboard (Qwerty, USB, Zwart) Review

sranan 5 september 2007, 1.285 views

Logitech Internet 350 Keyboard (Qwerty, USB, Zwart)

Pluspunten

• prijs
  • "coffee resistant keyboard"
  • goede aanslag (kwestie van smaak)

Minpunten

• trekt stof / katte(n)haren aan

Een toetsenbord is - met de muis - waarschijnlijk het meest misbruikte onderdeel van een computer. Daarom stel ik er opzich wel eisen aan.
Mijn standaard eisen voor een toetsenbord zijn:
- stevig gebouwd
- aanslag moet kloppen (daarom vallen bijv. echte kleine modellen voor mij af)
- en niet te duur, want de verwachte levensduur rechtvaardigt een aanschaf van >e50 niet.

Dit klavier voldeed direct aan die eisen, maar dat geldt natuurlijk ook voor 10llen andere modellen en merken.

Daarnaast heb ik nog 2 redenen waardoor ik bij dit model uitkwam:
- ik werk met een KVM en heb daarvoor een klavier nodig met scroll lock toets
- niet draadloos
- ik werk het liefst met een laag model

Na ruim een half jaar klopwerk en incidenteel wat gamen (vooral met pijltjes- en numerieke toetsen) ben ik nog steeds tevreden over deze aanschaf.

Eigenlijk kan ik me niet herinneren eerder zoveel gebruiksgemak voor zo weinig geld (ik betaalde er 11 euro voor) te hebben gekregen.

Dit is dan ook een model waarvan ik er eigenlijk nog eentje als reserve model zou willen hebben.

Zijn er ook minpunten?
Ja maar daarvoor heb ik moeten zoeken:
- lijkt meer gevoelig voor stof dan andere modellen die ik heb gehad. Komt waarschijnlijk door de glimmende zijkanten.
- niet alle multimediatoetsen werken (onder zowel linux als xp dat is).
Maar dat zijn voor mij geen serieuse beperkingen.

Heb jij ook een Logitech Internet 350 Keyboard (Qwerty, USB, Zwart)?

Misschien een beetje te kort, je review.

En je zou ook een samenvatting kunnen maken over de extra knoppen die er aanwezig zijn. Je blijft ook stil ovr de layout. Normaal gezien is ie alleen maar (of bijna, weet ik niet precies) in QUERTY te krijgen, maar het feit dat je het niet vernoemd doet me dan weer geloven dat het de gebruikelijke AZERTY-layout heeft.

Iets concreter wezen dus, ik blijf namelijk met vragen zitten.