Zalman ZM80A-HP (passief) Review

ArnoudJ 20 april 2005, 295 views

Zalman ZM80A-HP (passief)

Pluspunten

• Maximale stilte (geen ventilator)
  • Geen zorgen over het defect raken van een ventilator
  • Goede koelprestaties

Minpunten

• Koelplaten zijn groot, waardoor veel ruimte aan beide kanten van de videokaart nodig is

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Deze koeler heb ik in m'n beide computers gezet. De videokaarten zijn zeer oud, aangezien ik bijna nooit spelletjes speel heb ik niet verder geupgrade dan een Radeon 9000, dus de koelprestaties op huidige videokaarten kan ik niet beoordelen. Maar de keren dat ik spelletjes speel houden de koelers de kaarten prima koel.

In m'n nieuwe systeem, P4, was de installatie geen enkel probleem. In m'n oude systeem, Slot 1, pastte 1 v/d 2 koelplaten niet op m'n videokaart omdat de processor in de weg zat. Ik wilde een stukje van de koelplaat afzagen, maar heb het systeem eerst geprobeerd met slechts 1 koelplaat en ook dan bleef hij prima koel.

Deze koeler is niet goedkoop, maar wordt wel helemaal compleet geleverd, inclusief koelpasta, schroevendraaiertje en zeer uitgebreide installatiehandleiding.

Heb jij ook een Zalman ZM80A-HP (passief)?