Lian Li PC-V2000A Plus II (ATX, Geen PSU, Zilver) Review

fibonacci 3 september 2007, 986 views

Lian Li PC-V2000A Plus II (ATX, Geen PSU, Zilver)

Pluspunten

• Aluminium
  • Grote
  • Tijdloos
  • Koeling

Minpunten

Algemene beoordeling
Omdat ik een nieuw systeem nodig had, en mijn oude, lelijke, standaard pc kast te klein was voor een 8800 gtx en voor waterkoeling, was ik op zoek naar een big tower. Mijn eisen waren dat hij er mooi uit zag en dat hij groot genoeg was. Na alle kasten te hebben bekeken in de Nederlandse webshops had ik er uiteindelijk 2 uitgekozen die ik wou hebben. De stacker 830 en de lain-li v2000. Uiteindelijk ben ik voor de lain-li gegaan omdat ik daar meer ruimte zou hebben en ik vond hem toch ietsje mooier. En de reviews waren ook allemaal positief. Ik heb de kast in Duitsland gekocht omdat hij daar 50 euro goedkoper was dan de gemiddelde webshop in Nederland.

Bouwkwaliteit en afwerking
Ik heb hier geen enkel min punt gevonden. De kast is van aluminium wat hem lekker licht maakt. Er zaten ook geen scherpe randen in waar je je hand aan kan snijden.

Inbouw- mogelijkheden
In de kast passen in totaal 12 hdd's en er zijn 7 5.25' bay's, dat zorgt voor genoeg uitbreiding mogelijkheden. Omdat het een ruime kast is, heb je genoeg plek om je kabels te verbergen voor het gezicht.

Koelings- mogelijkheden
In de kast zitten standaard 3 fans van 120MM. Ik heb de fans meteen verwisseld voor andere fans toen ik mijn kast kreeg, dus ik kan niet oordelen over het geluid van de fans en hun koelingcapaciteiten. Je hebt ook nog de mogelijkheid om 2x 80MM fans er in te zetten, die mogelijkheid heb ik ook benut. Toen ik mijn oude pc in mijn nieuwe kast deed was er een temperatuur verschil van ongeveer 5 a 6 graden, wat ik toch een behoorlijk verschil vindt. Wat ook opvalt is dat de hdd's en de voeding apart zitten van de andere componenten door middel van een plaat er tussen. Dit zorgt er voor dat de warmte van de hdd's niet bij je cpu of gpu komt, wat weer voor betere temps zorgt.

Vormgeving
Ik vindt hem er mooi uit zien. Het is een tijdloos desing en het is ook geen kermis aan lichten.

installatie- gemak
Aangezien het een grote kast is, is het makkelijk om alles te instaleren. Mijn 8800 gtx paste er makkelijk in, en mijn waterkoeling past er ook makkelijk in. De zijpanelen zijn te openen zonder schroevendraaier. De voorste 120MM fan zit op een bracket die je er vanaf kan halen om de stof filter (die er standaard op zit) schoon te maken. De hdd's zitten op een speciaal rackje. Je moet de schroeven voor de helft in de hdd's schroeven en dan kan je ze op de " rail " leggen, ik vindt dit een makkelijk systeem, vooral als je je hdd er uit wilt halen en geen zin hebt om beide zeikanten van je kast er af te halen.

Modbaarheid
Ik heb zelf ook wat gemod in de kast omdat ik mijn waterkoeling op een mooie manier kwijt wou en ik wou dat mijn kabels niet in het zicht waren. Daardoor moest ik boven in de kast een gat maken zodat er een 240 radiator in past en nog een paar gaatjes zodat de kabels minder in het zicht waren. Het aluminium was goed te zagen/boren dus dat was een meevaller.

Kwaliteit van voeding
Er zat geen voeding bij.

Dit is het grote minpunt van de kast, de prijs. Ondanks hij zo duur is vindt ik wel dat hij zijn geld waard is.

Heb jij ook een Lian Li PC-V2000A Plus II (ATX, Geen PSU, Zilver)?

Kan me herrineren dat ik voor mijn Thermaltake Xaser III V2000 (in het gulden tijdperk) 450 gulden kwijt was... das omgerekend ook rond de 200 euro.
De prijzen van een behuizing van een goed merk en deze kwaliteit lijkt me dus ongeveer hetzelfde gebleven.
Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik zoveel geld aan die kast had uitgegeven...
Ok nou zou ik hem niet meer kopen omdat ie niet geschikt is om te modden... maar destijds was ik er heel tevreden mee...
Ik zou nou nooit meer een standaard bigtower (bijv AOpen) van 60 euro kopen ofzo.... die vallen me een beetje te vlug uit elkaar en ik sleep me kast graag mee naar LAN's

Ben zelf ook al een tijdje voor een nieuwe kast aan het kijken... en had ook die Stacker op het oog...
Nou ik echter deze review lees en de foto's zie ben ik toch weer aan het twijfelen...
Lastig kiezen... wil een kast die mooi en groot is... maar vooral ook stevig... het enige nadeel van me Thermaltake is dat die alluminium zijpanelen niet zo stevig waren en zo krom zijn dat ze zonder geweld niet meer fatsoendelijk sluiten.

[Reactie gewijzigd door Cybermonk op 3 september 2007 16:56]

Wow! :o Wat een kast. Zijn die gaatjes aan de aluminium voorkant standaard en die window aan de zijkant ook? :)
die gaatjes zijn standaard en die window heb ik er bij gekocht :)
"Ik vind", want "ik hebt" klinkt ook maar krom.
1.hele goede review. gemiddeld lang maar wel vol info en leest lekker .
2.zelf vind ik het ook een hele mooie kast en ik denk erover om ook de v2000a te gaan kopen alleen idd prijs is wat aan de hoge kant.
offtopic:
mag ik weten waar je deze kast dan hebt gekocht aangezien je zegt dat hij in duitsland ongeveer 50 euro goedkoper is als in de gemiddelde nederlandse pc shop.
mooie review inderdaad. ik ben ook wel benieuwd waar je deze kast hebt gekocht ;)