HP Pavilion g6-1045ed (LF129EA) Review

MrCuddles 6 januari 2012, laatste update op 6 januari 2012, 330 views

HP Pavilion g6-1045ed (LF129EA)

Pluspunten

• Toetsenbord
  • Alleen aansluitingen aan de zijkanten
  • Touchpad
  • Helderheid scherm

Minpunten

• Laptop kan aan de linkerkant erg warm worden
  • Accuduur valt tegen
  • Slechts 10/100 bedraad netwerk

Ik heb deze laptop nu enige tijd in mijn bezit. Het is een mooi design en hij voelt prettig en snel aan. Ik gebruik de laptop best veel. Momenteel ben ik bezig met een HBO Informatica studie waarvoor ik deze laptop veel gebruik, tevens gebruik ik de laptop op mijn werk en af en toe thuis. Door het vele gebruik van de laptop zijn mij enkele goede en slechte dingen opgevallen.

Iets wat ik erg vervelend vond is dat bij de eerste opstart na het voor het eerst configureren van de voor ge´nstalleerde Windows je allereerst bezig kunt gaan met het verwijderen van allemaal HP reclame software. Niet iets wat ik had verwacht te moeten doen na het voor het eerst opstarten van het systeem. Dus wat ik heb gedaan is een nieuwe verse Windows 7 versie installeren. Na dit te hebben gedaan kon ik niet de Windows indexing service uitvoeren. Dit kwam omdat standaard het High performance power plan niet beschikbaar is door een fout van de HP ondersteuning. Dit Power plan heb ik later via een giga omweg toch handmatig kunnen aanmaken waardoor de indexing service uitgevoerd kon worden.

Enkele voordelen van de laptop vind ik persoonlijk de posities van de knoppen en aansluitingen beschikbaar op het apparaat. Het toetsenbord is praktisch en er kan duidelijk verschil worden gevoeld tussen toetsen door een kleine ruimte er tussen, ook zijn de toetsen goed geplaatst en van een redelijk formaat. De function toetsen die onder de F toetsen zitten zijn ook praktisch en het zijn er niet overbodig veel. Ook vind ik persoonlijk prettig dat de function van de toets standaard word uitgevoerd en de fn knop moet worden ingehouden om de normale F(1/12) functies te gebruiken. Dit is standaard zo ingesteld maar kan in de BIOS worden verandert. Tevens is het touchpad prettig en erg direct. Hij ondersteund meerdere vingers om bijvoorbeeld scrollen met 2 vingers uit te voeren, wat onder anderen browsen vergemakkelijkt. Ook kun je rustig je hand op het touchpad leggen om te typen (al gebeurd dit bijna niet door de goede positie) zonder dat de cursor verplaatst. Ook is de touchpad eenvoudig uit te schakelen.

Wat mij zeer tegenvalt is de accuduur. Er is niet zoals bij vele andere merken goede software meegeleverd om snel van powerplan te wisselen of om extra zuinig de computer te laten draaien. Zelf heb ik de laptop behoorlijk gelimiteerd door het powerplan aan te passen maar dan onder continu internet en office gebruik kom ik nog niet aan de 3 uur gebruik.

Heb jij ook een HP Pavilion g6-1045ed (LF129EA)?