Asus A7N8X, nForce2 (Sound, Lan) Review

Robin 11 februari 2008, laatste update op 8 december 2008, 642 views

Asus A7N8X, nForce2 (Sound, Lan)

Pluspunten

• nForce2-chipset
  • Goede ondersteuning voor het overklokken van hardware

Minpunten

• Geen onboard video
  • Geen firewire

Layout Score: 4
De Asus A7N8X sluit heel goed aan op de wensen die ik had voor een nieuw moederbord voor mijn systeem. Toentertijd heb ik 90 euro betaald voor het plankje met daarop een nForce2-chipset, (S)ATA RAID, ondersteuning voor een FSB van 400MHz, AGP8X en dual channel. Een gemis van de A7N8X is dat er geen onboard video aanwezig is en een firewire-poort ontbreekt. Onboard video is gemakkelijk voor als je eens zonder videokaart komt te zitten en geen reserve bij de hand hebt. Het moederbord laat op dit moment een AMD Athlon XP 2500+ (1,86GHz) op 3200+ (2,2GHz) draaien. Er ontbreekt nog een reepje 512MB-geheugen om de boel in dual channel te draaien, maar daar komt snel verandering in.

Ik heb nog geen noemenswaardige problemen ondervonden met betrekking tot de Asus A7N8X. Regelmatig worden er nieuwe stuurprogramma's uitgebracht en het BIOS heeft nog geen update nodig gehad. Alle hardware werkt zoals het hoort te werken, evenals de componenten. Ik ben zeer tevreden met het moederbord, voor een paar euro heb je een degelijk en fatsoenlijk moederbord te pakken die zonder ouwhoerderij werkt.

Heb jij ook een Asus A7N8X, nForce2 (Sound, Lan)?