Dell UltraSharp 2007WFP (20.1", 16ms, D-Sub/DVI-I, Zwart) Review

TERW_DAN 31 augustus 2007, 1.038 views

Dell UltraSharp 2007WFP (20.1", 16ms, D-Sub/DVI-I, Zwart)

Pluspunten

• grootte
  • prijs
  • beeldkwaliteit
  • vormgeving
  • kleurechtheid.

Minpunten

• voet is minder fijn in te stellen
  • geen PiP met DVI en DSUB

Na de ellende die ik had met mijn Dell 2005 FPWs heb ik die alle 3 mogen teruggeven in ruil voor 2007 schermpjes, en ik ben erg blij ermee.

De eerste 2005 is er in december 2006 uitgegaan en vervangen door een rev A02 van de 2007 en die monitor was kwalitatief al een stuk beter. Minder bleeding, minder ghosting, niet meer inbranden en als laatste nog eens een betere helderheid.
De andere 2 2005 monitoren zijn een paar weken terug vervangen en heb ze gelijk eens vergeleken hoe de kwaliteit van die monitoren was. Deze monitoren zijn A04 revisies die nog eens wat beter zijn dan de A02 als het aankomt op helderheid en kleurechtheid.

De schermen hebben naast een DVI en DSUB connector ook een Composite en S-video input, die ook als Picture in Picture te gebruiken is met een DVI of DSUB kanaal, handig voor een console of iets dergelijks
De VGA input is wel iets beter als bij de 2005 het geval was, maar om de monitor echt goed te gebruiken dan is DVI toch hetgene dat je moet gebruiken, gezien dat op dit scherm gewoon het beste eruit ziet. Ik zelf heb op de VGA connector een kabel zitten die in m'n test systeem gaat, zodat ik geen extra monitor heb maar enkel op de input selectie knop hoef te drukken. Het scherm switcht makkelijk van input, waardoor het dus makkelijk is er 2 systemen aan te hangen (server/downloadbak als 2e pc eraan is ook ideaal bijv).

De beeldkwaliteit is ook stukken verbeterd en moet zeggen dat de helderheid, het contrast en de kleurechtheid prima in orde zijn. De monitor geeft genoeg licht om het ding zelfs in vol daglicht nog te kunnen zien. Ghosting is ook niet te merken met gamen en films kijken.

Een van de problemen die de 2005 monitoren gaven is dat ze inbrandden na verloop van tijd. Met deze monitoren heb ik daar nog niets van gemerkt, ook niet als ze langdurig aanstaan, wat dat betreft dus een pluspuntje.

Ook het uiterlijk is niet geheel onbelangrijk natuurlijk. De Dell monitoren zijn vrij minimalistisch ontworpen. Strakke omlijsting en een paar knopjes en ledjes onderaan. De voet ziet er simpel uit en heeft 2 dunne pootjes waarop hij staat, beter dan de rare ring die bij de 2005 geleverd werd. Echter, gezien de grootte van de monitoren zou het fijn zijn als je ze op de juiste hoogte kon zetten, maar dat is met die voet niet te doen. Ik vind zelf dat ze zo'n 20cm te kort zijn. Zelf gebruik ik een set wallmounts, waarmee ik mijn monitoren op een mooie hoogte heb opgehangen, sowieso een aanrader als je deze monitor(en) wil gaan halen.

Al met al een prima monitor voor momenteel een redelijke prijs.

Heb jij ook een Dell UltraSharp 2007WFP (20.1", 16ms, D-Sub/DVI-I, Zwart)?