Sparkle GeForce 8600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) SF-PX86GT256-D3 Review

Caris 14 februari 2008, 2.566 views

Sparkle GeForce 8600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) SF-PX86GT256-D3

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Goedkoop
  • Redelijk goede prestaties
  • Temps

Minpunten

• Weinig software meegeleverd (alleen drivers)
  • Op volle toeren veel herrie

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Heb deze videokaart vandaag binnengekregen van Dollarshops.eu. (supergoeie winkel overigens met klasse-service) :*)

Hij zat in een relatief kleine doos met een dvi naar vga stekker, een s-video kabel, en een kabel van svideo naar composiet.
Gewoon een drivercdtje erbij en een manual hoe dat je hem moet installeren.
Jammer dat er verder géén software of een spel bijzit, maar daar is de prijs ook naar!
De drivercd en de manual mogen ze wat mij betreft weglaten, drivers zijn altijd oud die erbij zitten, en iedereen weet hoe je een videokaart er in moet zetten.

De koeler die er op zit is ook vrij klein (zie ook foto). Hij maakt met opstarten het geluid van een stofzuiger, maar het valt nog mee t.o.v. de 6600 gt van club3d die ik hiervoor had.
Na het opstarten valt hij terug op een amper hoorbaar niveau, dus ik ben nog aant twijfelen ofdat het wel de moeite waard is om er een zalman op te zetten.

In spellen valt de prestatie me echt mee, Draai alles op 1440x900 en medium settings. De Core loopt op 540 (lager als sommige andere 8600's) en het geheugen op 700x2 dus 1400 mhz. Volgensmij liep mijn 6600 gt op 450 en 1000?
3dmark 2005 haal ik 11259, met mijn geforce 6600 gt haalde ik maar 3321.
De temps zijn prima, ik las hem uit na de test en hij was 51 graden en gewoon idle blijft hij hangen rond de 35/37.

Denk dat de kaart voor zijn geld veel waarde bied, en dat je er nog wel een tijdje mee vooruit kunt als dat je niet echt een veeleissende gamer bent (zoals ik) en niet te vaak gamed (zoals ik).
Zit inmiddels een heerlijk stille Zalman Vf-700 op (5v).
De temps zijn amper veranderd, alleen het geluid afgenomen.
Word deze week vervangen, daarom laatste commentaar er even bij.
Draaide met deze kaart C.o.d. 4 en crysis zonder problemen alles op medium, eigenlijk was ze voor dat af en toe wat ik game goed genoeg.
Gewoon het slachtoffer van de upgrade-verslaving. :)

Heb jij ook een Sparkle GeForce 8600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) SF-PX86GT256-D3?

Het gaat nit aleen om de Mhz van de core en mem hea :P
Je kan niet zeggen, de core draaid maar iets sneller en daardoor is de prestatie maar iets meer.

Missn handig om benachmarks neer te zetten?
Of welke spellen je speeld en hoe etc.

Beetje korte review, maar wel relatief goede informatie.

Oja. Je ben ook de temps vergeten.

[Reactie gewijzigd door rickyy op 30 augustus 2007 20:47]

Heb de temps en 3dmarks toegevoegd ;)
Waarschijnlijk kan je in RivaTuner de snelheid van de fan wel regelen zodat je bijvoorbeeld op bij 2D gebruik de fan lager kunt zetten en daardoor minder lawaai hebt.
Doet hij ook automatisch :) hij is zo héél erg stil, hoor hem bijna niet!

Evengoed bedankt!
Opzich nette review, maar in het vervolg is het denk ik overzichtelijker om met zgn "kopjes" te werken, het liefst vetgedrukt.

Verder moet je je niet blindstaren op 3Dmark score's he ;) Jouw kaartje haal in '05 en '06 ongeveer net zoveel punten als mijn X1950GT, maar deze trekt die 8600GT er makkelijk uit in games.
Ik mis ook de prijs, hij is goed maar wat is goed??
En dan misschien idd benchmarks met vergelijkingen naar andere kaarten? Met een oudere vergelijken is nooit echt goed?

Voor derest wel cvakes maar met zo'n review kan je twijfelaars niet overtuigen vind ik!
Als dat je de prijs wilt zien moet je rechtsbovenaan kijken, kan alle spellen gewoon op redelijk hoge resoluties draaien, en zoals ik al heb gezegd ben ik geen echte gamer en mij is die goed zat. Als iemand anders zichzelf ook zo profileert, kan hij misschien wel zichzelf in mijn mening vinden :)