Sennheiser CX 500 Black (Zwart) Review

DrFurioux 5 januari 2012, laatste update op 5 januari 2012, 1.389 views

Sennheiser CX 500 Black (Zwart)

Pluspunten

• Goed geluid!
  • Hoge tonen worden goed weer gegeven
  • Volle diepe bas
  • Goede kwaliteit metalen

Minpunten

• T flexibele kabels. Raken erg snel in de knoop

Deze in-ear oordoppen heb ik al sinds 2010 in mijn bezit (rond Juni). Ik had ze voor 20 euro gekocht bij een actie van Computerland. Toendertijd waren ze eigenlijk 100 euro. Ik wist van kennisen en vrienden dat Sennheiser goede oordoppen maakten, en hadden gelijk. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over in-ear oordoppen.

In de doos:
- Oordoppen
- 6 verschillende maten
- Oprol dingetje
- Opbergzakje
- Clipje op de kabel aan je jas/shirt vast te klikken
- Standaard 2 jaar garantie van Sennheiser

Geluid:
Het geluid van deze doppen is erg goed! Ik heb best wel wat in-ear oordoppen getest, maar dit is ronduit de beste. De bas is vol en diep, maar niet overdreven hard. De hoge tonen worden mooi en helder weergegeven, maar niet zo hard dat het pijn doet.
Het geluid is goed in "evenwicht". Dat wil zeggen dat niet de bas of de hogen tonen de overhand heeft. Je hoort de muziek zoals het bedoeld is. Geen vervorming, geen ruis en geen gekraak.
Ik luister over het algemeen Hardstyle, House en Dubstep (vroeger ook rock), en ik vind dat het geluid bij alle 4 de stijlen goed de oorgang in geduwd wordt.

Bij sommige oordoppen heb je welleens dat als je op de fiets zit en er staat wind, dat je meteen niks meer hoort van je muziek. Dat valt bij deze reuze mee. Aan de buitenkant van de doppen zitten geen openingen. De buitenkant is helemaal dicht en bevat dus geen basreflex. Dat zorg ervoor dat je niet zo'n last hebt van als die ruis als er wind staat.

Kabel:
De draden zijn erg flexibel. Dat is een positieve eigenschap, maar aan de andere kant ook weer niet.
De kabel kunnen zo erg makkelijk met elkaar worstelen, waardoor je weer 5 minuten bezig bent om ze uit elkaar te halen..

Wat ik wel erg handig vind, is dat de kabel gesplit is. Niet dat de ene kabel langer is dan de andere, omdat de kabel voor je rechtoor om je nek moet.. Dat is namelijk echt naar.
Bij (sommige) andere oordoppen kun je aan de linker en rechter kabel trekken, en uiteindelijk is de hele kabel gesplitst... Bij Sennheiser is dat niet zo. Hier zit een stevig tussenstukje tussen, zodat niet je hele kabel in 2e wordt gedeeld.
De jack aansluiting heeft een hoekje. Het steekt niet zo uit als bij bv ipod-oordoppen.

Volumeregelaar:
Er zit ook een volumeregelaar op. Dat kan handig zijn, maar ik vind het maar irritant.
Hij is supergevoelig! Ik heb hem altijd op max staan, en het volume regel ik wel met m'n telefoon. Als je hem op max zet, en je stoot ergens tegenaan en de volumeregelaar schiet naar max, dan tuiten je oren nog wel even na... Het wil niet zeggen dat de regelaar negatief is. Ja hij is onhandig, maar dankzij dat kleine dingetje kunnen deze oordoppen wel harder dan andere (gemiddelde) oordoppen.

Kwaliteit:
De kwaliteit van het materiaal dat er wordt gebruikt is erg goed! Ik heb deze doppen al sinds de aanschaf elke dag (ja, elke dag) gebruikt. Er is echt helemaal NIKS te zien qua beschadigingen ed.
Oke ik heb er 1 keer per ongeluk op gestaan met m'n lompe poten, maar het enige wat te zien is, is een klein scheurtje in de rechter dop. En het geluid is er niet op achteruit gegaan!
De kabel is ondanks dat hij ervaak in elkaar zit, geheel onbeschadigd en er zitten geen kabelbreuken in. Hij ziet er nog goed uit ener is niks op aan te merken.

Conclusie:
Ik ben zr tevreden over deze doppen. Ik raad ze iedereen aan die voor weinig geld goed geluid wilt.
Eigenlijk kan ik geen negatieve dingen opnoemen. Ik heb m' n best gedaan, en ik heb maar 1 negatief ding kunnen vinden.
Ik hoop dat jullie wat kunnen met deze review en als er opmerkingen, spellingsfouten of vragen zijn dan ben ik bereikbaar :)

Heb jij ook een Sennheiser CX 500 Black (Zwart)?

Dat is niet waar. Dat blokje heeft gewoon een schuif weerstandje waardoor het zachter kan (meer weerstand) maar het kan nooit harder. Dat blokje kan namelijk niet versterken (je kan niet van iets 'meer' maken zonder er iets bij te doen).
Dat is waar, maar bij andere oordoppen is het weerstandje wat erin zit hoger. Ik heb verschillende oordoppen gehad (met en zonder volumeregelaar), en deze kunnen echt het hardst.
Ik heb ze ook, en ze kunnnen IDD belachelijk hard.
Voeg er even aan toe dat je 2 jaar garantie hebt van Sennheiser. Ook op kabelbreuk (mits het niet zichtbaar is aan de buitenkant!)

Verder leuke review!

Het is Sennheiser (met dubbel N :p)
Bij (sommige) andere oordoppen kun je aan de linker en rechter kabel trekken, en uiteindelijk is de hele kabel gesplitst... Bij Senheiser is dat niet zo. :9

[Reactie gewijzigd door Zanzibar-1337 op 5 januari 2012 12:48]

Aangepast(A)
Toegevoegd bij: In de doos :)
Thx ;)

[Reactie gewijzigd door DrFurioux op 5 januari 2012 12:19]

goede review!

[Reactie gewijzigd door BWSBH op 17 januari 2012 00:21]

Goede review!
Ik vroeg me af waar je ze hebt gekocht. ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe omdat de mijne het hebben begeven maar ik kan ze nergens meer vinden!
Ik had ze 3 jaar geleden gekocht bij Computerland.
Ironisch genoeg zit er nu een kabelbreuk in het linkeroortje en krijg ik dat niet meer goed. Nu doet alleen rechts het. Beetje jammer na het schrijven van zo'n goede review XD

[Reactie gewijzigd door DrFurioux op 17 januari 2012 09:20]