Specificaties 5" scherm met kaart van Europa en Live Services (abonnement) - Bekijk alle specificaties

TomTom GO LIVE 1005 (europa) Review

HerZon 5 januari 2012, 1.852 views

TomTom GO LIVE 1005 (europa)

Pluspunten

• Heldere instructies
  • Duidelijk instructiescherm
  • Duidelijke verkeersinformatie

Minpunten

• mindere reisplanner tov oudere apparaten

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Instructies Score: 5
Kaartmateriaal Score: 4
Positiebepaling Score: 5
Features Score: 4
Na een jaar ervaring met de TomTom Go 1005 kan ik zeggen dat het apparaat goed doet waarvoor het is gemaakt. Het scherm is duidelijk en helder, net als de aanwijzingen van de stemmen. Het spiegeleffect van het scherm heb ik opgelost met een screenprotector.
Ook het gebruik van verkeersinformatie via Live Traffic van TomTom is goed, net als ik gewend was van mijn oudere XL Live. Een pluspunt is dat de vertraging niet alleen in minuten wordt aangegeven in de verkeersbalk, maar ook in kleur. Zo heb je geel voor weinig vertraging (beetje file rijden), oranje (file rijden tot max 50 km/h) en rood (stilstaand verkeer). Deze kleuren hebben voor mij een extra meerwaarde.
De TomTom Go 1005 Live is ook voorzien van een bluetooth carkit functie, maar deze heb ik niet uitgebreid getest. Dit omdat mijn auto reeds voorzien is van een goed werkende carkit. Het is wel een handige optie als je een dagje een andere auto mee moet nemen.

Heb jij ook een TomTom GO LIVE 1005 (europa)?