Specificaties zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHE3570BK/10 (Zwart) Review

Student1563424 27 mei 2012, 1.609 views

Philips SHE3570BK/10 (Zwart)

Pluspunten

• Redelijk goed gebalanceerd spectrum
  • Rijk aan zéér lage bass
  • Vermoeid de oren niet zo snel
  • Boven gemiddeld detail in de hoge tonen
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Goede omgevingsgeluid demping
  • Hogere opbrengst, muziek kan op eens harder

Minpunten

• Wat minder rijk aan de gewone bass, maar dat vermoeit ook minder
  • Pasvorm en positie van oordopjes zijn cruciaal voor kwaliteit van geluid. Kost enige tijd wennen en passen
  • Rubberen dopjes zijn alle 3 vrij klein

Reden aanschaf: Goede prijs kwaliteitsverhouding en maakt gebruik van in-ear afsluiting

Bij het voor het eerst aansluiten en uitproberen schrok ik wel van het uiterst ielige geluid, maar na de jusite maat rubbertjes monteren en op de juiste manier in de oren plaatsen kwamen op eens de diepe en ultra diepe tonen tot hun recht.

Ik houd erg van bass gezien dat vaak ontbreekt in kleine koptlelefoons, nu hebben ze er niet een overdaad van, maar de diepste bass (bijv. de scene van een opkomende aardbeving in de aquamark intro van de demo) hoor je super goed. Iets wat ik nog niet eerder had meegemaakt en ook niet had verwacht.
Ook ambient geluid in games komt beduidend beter over dan ik gewend was en de hoge tonen hebben boven gemiddeld detail. Ook het omgevingsgeluid wordt er goed gedempt, met name de lage en midde tonen. In een slecht geisoleerde trein kan ik nu wel de film verstaan.

Na wat langer naar deze in-ear oordopjes geluisterd te hebben ben ik van mening dat ze eigenlijk best erg goed zijn, zeker voor hun prijs.
Het klankenspectrum is best goed gebalanceerd en niet vermoeiend, ook niet na uren luisteren. De high-hat is soms iets te overduidelijk aanwezig en in het begin mis ik soms wat bass. Maar een equalizer doet wonderen, ook al vond ik dat hier niet echt nodig.

Tjah, je hebt zat mensen die zweren bij absurd duur spul heh, maar voor de gemiddelde mens lijken me dit zeker goede oordopjes! Gezien de draadjes bij mij nooit het jaar halen zie ik ook het punt niet in van investeren er in, zeker wanneer er oordopjes als deze voor deze prijs verkrijgbaar zijn ;)

Update:
Draadje ging na 5 maanden stuk en dit model wordt niet meer geleverd.

Ik ben nu overgestapt op de Philips SHE3590BK, welke nog beter geluid heeft.
  • In de tone generators haal ik nu ipv maar 34hz-17.4khz (70 series) zelfs de 8hz-17.8khz (90 series) met mijn oren.
  • Verder is de output een stukje sterker, ik kan bij muziek mn volume nu wat zachter zetten voor even hard geluid.
  • Ook de afsluitplugs zijn nu van een beter soort siliconen achtig spul waardoor ze nu gemakkelijker passen en lekkerder zitten.
  • Ook in muziek klinken deze dopjes voortreffelijk en rijk aan bas zonder dat het voor mij voermoeiend wordt.
Kortom een zeer geslaagde update zonder nadelen met een gelijke prijs als bij de 70 series!

Heb jij ook een Philips SHE3570BK/10 (Zwart)?

Je bent niet de enige die deze dopjes bovengemiddeld vindt klinken. :)

Goede vondst!
Goede vondst!
Ik had nog gezocht naar reviews, vooral waarin ook vergeleken zou worden met eenzelfde versie van Sony. Uiteindelijk toch maar voor de Philips gegokt omdat ik die meestal wel mooier vind klinken dan andere merken (puur smaak). Maar deze hebben me idd uiteindelijk wel aangenaam verrast, vandaar mn review ;)