Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHE9000/10 (Bruin, Zwart) Review

the nobodytvp 4 januari 2012, laatste update op 4 januari 2012, 1.918 views

Philips SHE9000/10 (Bruin, Zwart)

Pluspunten

• design
  • kwaliteit van de dopjes
  • draagcomfort

Minpunten

• het dunne snoertje lijkt erg fragiel
  • klein niet sterk lijkende stekkertje

ik heb ze vanmiddag gekocht voor 40 euro bij saturn.

draagcomfort:
de draagcomfort is geweldig!!!
ik heb hele kleine oren dus vaak passen oordopjes niet in mijn oren. ik moet altijd het oordopje in mijn oor klemmen wat tot de nodige irritatie zorgt. bij deze hoeft dat niet!! er worden comply foam tips meegeleverd. dit zijn dopjes die van hetzelfde materiaal gemaakt zijn als geluiddempende oordopjes(voor bijvoorbeeld slapen)
omdat deze zich aanpassen aan je oor zitten deze erg comfortabel. verder worden er nog 3 maten reguliere dopjes meegeleverd. deze zijn zacht en zien er ook comfortabel uit.

geluidskwaliteit:
de geluidskwaliteit is prima. er zit een erg diep geluid in met een dreunende bas. dit klinkt erg mooi maar de hoge tonen hoor je bijna niet dat is jammer. moderne muziek (dance en rap/hiphop) klinkt hier erg goed op maar soms mis je de hoge tonen een beetje. voor metal en rock is het iets minder geschikt. door de diepe bas is het net iets teveel gedreun maar is zeker niet echt storend.

bouwkwaliteit:
het stekkertje: het is een klein stekkertje die erg stijf in de aansluiting zit. omdat hij zo klein is kan het enige moeite kosten om hem er uit te trekken maar dat is niet een groot punt. kwalitatief ziet deze er redelijk uit
het snoertje: er zit een erg dun flexibel snoer aan. deze voelt een beetje fragiel aan. het onderste gedeelte is een geweven isolatie wat het extra stevigheid geeft maar het voelt alsnog fragiel aan doordat het zo dun en flexibel is. de splitsing van de kabel is met een hard plastic stukje afgewerkt dat ziet er kwalitatief goed uit. de snoertjes naar de dopjes zijn ook erg dun en zien er niet echt sterk uit.
de dopjes: de dopjes zijn helemaal van aluminium gemaakt ze voelen erg sterk aan en de rubberen dopjes zitter er goed stevig aan dus ze zullen er niet zo snel afvallen. de aanduiding voor links en rechts staat er erg duidelijk op en het zou niet wegvagen. ook zijn er op het linker dopje die bobbeltjes te vinden zodat je hem in het donker ook kan herkennen.

design:
het design is echt super mooi geborsteld aluminium met rode accenten. de rubberen oordopjes hebben een mooie rooie tint.

prijs/kwaliteit
voor mij zijn dit de eerste oordopjes die echt goed passen dus ik vind het de prijs dubbel en dwars waard. ik heb hiervoor sennheisers van 20 euro bij de dixons gehad. qua geluidskwaliteit zijn ze wel beter maar voor mij is het niet die 20 euro extra waard. ondanks dat de oortjes zo'n goede bouwkwaliteit hebben zou ik toch sneller gaan voor sennheisers deze hebben toch voor minder geld bijna vergelijkbaar geluid. maar als je ook naar design kijkt dan wint de philips toch.

• HTC Desire HD
  • Compaq Presario CQ62
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Philips SHE9000/10 (Bruin, Zwart)?