Vantec VDK-PSU Anti Vibration Kit (PSU) Review

fevenhuis 29 augustus 2007, laatste update op 30 augustus 2007, 505 views

Vantec VDK-PSU Anti Vibration Kit (PSU)

Pluspunten

• Werkt
  • Goedkoop
  • Voorkomt krassen

Minpunten

• Voeding past minder goed (maar goed genoeg)
  • Rubber is zichtbaar.

Bewerkbaarheid Score: 3
Isolatie Score: 4
Simpele goedkope toepassing, rubber tussen je kast en PSU.
In de verpakking zit 1 semi-doorzichtig PSU-rubber en 8x rubberen screwrings (washers) en schroeven, de washers zijn er om mensen waarbij de de PSU-rubber eventueel niet past tevreden te houden.
Dit produkt helpt dus wat vibratie te dempen en in combinatie met andere anti-vibratie producten is dit logisch, als enige anti-vibratie toepassing in een kast is het nutteloos.

Je mag dus niet de PSU rubber en de washer tegelijkertijd op de PSU gebruiken, dat is iets wat je eigenlijk instinctief wilt doen. Ik heb het advies van de verpakking opgevolgt, omdat ik denk dat het inderdaad misschien iets te losjes gaat hangen anders.
In mijn Aopen 600B ligt de voeding op op een soort rail zeg maar en dit geval was de rubber alleen nuttenloos en ik heb zelf wat dempingsmat geknipt en op de kast onder de PSU geplakt. Het is dus belangrijk om je kast even te controleren of de voeding ook ligt want in zo'n geval is dit produkt alleen onvoldonde.
De enigste nadelen zijn dat de schroeven wellicht ietwat moeilijk erin te draaien zijn, dat de voeding iets minder goed past en dat het rubber dus zichtbaar is (aan de achterzijde), toch zijn deze problemen verwaarloosbaar.
Handig bijkomstig gunstig effect is dat het krassen op de voeding helpt voorkomen en het uiterlijk van de voeding hiervan gevrijwaard blijft.

Subjectief lijkt het inderdaad wat te helpen, valt niet te testen of te meten,
ik heb geen spijt van de aanschaf en gebruik het in 2 systemen.
Je kunt de extra optionele schroef ringetjes (washers) op HDD's en/of DVD drives gebruiker al is het meer voor de 'mind of the tweaker' dan er echt een aanwijsbaar nut voor te verzinnen valt.

Heb jij ook een Vantec VDK-PSU Anti Vibration Kit (PSU)?