Asus P2-P5945G (S775, i945G, Blauw) Review

jp 28 augustus 2007, 1.017 views

Asus P2-P5945G (S775, i945G, Blauw)

Pluspunten

• Stil
  • Klein
  • Stabiel
  • Blauwe led voor hdd activiteit/power
  • DVI uitgang + DSUB

Minpunten

• geen s-vhs uitgang
  • alleen uitbreidbaar met 2x PCI (geen AGP, PCIe)

Ik heb deze barebone gekocht als een htpc. Hij is snel en ziet er netjes uit.
Qua geluidsniveau zit er een standaard 80mm fan boven de cpu, maar gewoon de standaardaansluitingen/afmetingen, dus is deze zeer eenvoudig te vervangen door een stiller exemplaar.

De voeding is klein, en zit bovenin en wordt m.i. erg warm. Dat vind ik jammer, maar hij blijft voldoende stabiel.

Qua uitbreidingskaarten zit je vast aan PCI. Dit gecombineerd met het feit dat er geen S-VHS out op zit, vind ik dat een behoorlijk minpunt (voor htpc gebruik). Aan de andere kant zit er wel DVI op, dus op mooie flatscreens aansluiten is geen probleem.

Ook gaat het DVDlaatje meestal wat lastig open en dicht. (Door het extra klepje dat ervoor zit.

Overige functies voor cardreaders/firewire e.d heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Heb jij ook een Asus P2-P5945G (S775, i945G, Blauw)?

Is een VHS-uitgang niet mogelijk als accessoire? Ik vond die barebones ook altijd weinig aantrekkelijk door het gemis van een goede TV-uitgang tot ik erachter kwam dat dit vaak als accessoire te bestellen is.
Mja, je hebt die nieuwe P2-M2A690 daar zit HDMI op. Het is wel socket AM2, maar dat maakt je systeem alleen maar goedkoper :D Ik ben van plan binnenkort daar eentje van te halen. Maar anders kan je ook gewoon een TV-tuner kopen met tv-out