Asus A7N8X-X Review

YorickS 16 oktober 2007, 2.181 views

Asus A7N8X-X

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Overclockbaarheid
  • Goede prestatie's

Minpunten

• Asus site voor drivers is traag

Layout Score: 4
Ik heb dit moederbord in gebruik sinds 2003. Ik heb tot een jaar geleden nog gebruikt als game-systeem. Ik heb er een AMD Sempron 2400+ opzitten (1,667Ghz @ 2,2Ghz), 2 x Kingston 512Mb 400Mhz en een Sapphire Radeon X1600Pro 512Mb.
Wat ik erg fijn aan dit bord is de stabiliteit en de overclock-functies in de bios.

De bios is erg handig als je wilt overclocken omdat je er veel dingen in kunt stellen, maar door de vele fucties zie je door de bomen het bos soms niet meer...

Ik heb hier ook (eventjes) Vista op gedraait maar dat ging toch minder soepel als verwacht. Ik raad aan gewoon Xp of Ubuntu te gebruiken.

Ik gebruik de pc het afgelopen jaar om Ubuntu op te draaien wat mij uitstekend bevalt!

om het review nog even aan te vullen:

- het moederbord heeft een atx formfactor
- NVidia nForce2 400 Chipset
- Ondersteunt AMD Duron, Athlon en Sempron
- Fsb van max. 400 mhz
- Socket A
- AGP x8 aansluiting voor videokaart
- 5 x PCI aansluiting
- 2 x ATA-133/DMA aansluiting
- Maximaal 3 Gb ram (533mhz, 400mhz, 333mhz, 266mhz)
- Onboard Sound en Netwerk

- PS/2 Mouse x 1
- PS/2 Keyboard x 1
- Parallel Port (ECP/EPP/SPP) x 1
- Floppy Port x 1

Heb jij ook een Asus A7N8X-X?

wel een erg korte survey, misschien dat je feature set van het bord kunt beschrijven? layouts van de aansluitingen e.d.?
Ik heb hetzelfde soort bordje, maar dan de A7N8X deluxe met een Barton Athlon XP 2500+@3000+ (2.1 Ghz), inderdaad goed en makkelijk over te klokken. Met 2GB intern geheugen kun je prima alle vista versies draaien, ik moet hier wel bij vermelden dat ik een samsung spinpiont T166 (500GB) heb wat de snelheid zeer ten goede komt. Verbazend hoe goed dit verouderde systeem nog steeds presteert in vista en games
Kort verslagJE dus je moet even de uitleg over het schrijven van een review doorlezen en probeer wat GOEDE voorbeelden te vinden zo heb ik dat ook gedaan met mijn 1e review over de ASUS G2S. Die is zeker niet perfect maar beter dan dit. :)
-nvm-

[Reactie gewijzigd door Ultraman op 17 oktober 2007 02:23]

De hele ASUS Site zuigt als het om info en drivers gaat :O
Notitie:
De a7n8x Deluxe wil NIET met een fsb van 400 Mhz draaien, ook het geheugen wil die snelheide niet halen. (Alleen voor de borden voor Rev 2. daarna schijnt het verholpen te zijn) Ik weet niet of dit ook geld voor de a7n8x-x, dacht van niet.

Voor de rest is de Nforce2 Chipset erg lekker, en het bordje zelf ook. Draait na al die jaren nog steeds soepel en snel en is van alle gemakken voorzien. Zeker een hele dikke aanrader voor iemand die een goedkoop maar toch snel systeem wil hebben, koop dit plankje met een 2800+ erop en gaan!
Op de doos waarin het moederbord zat stond wel 400 mhz maar of hij die snelheid werkelijk gehaald heeft weet ik niet. :)
Ik heb dit bord ook een tijdje gehad, en alhoewel het prima werkte was m'n Epox 8RDA+ toch fijner met OC'en. FSB kwam niet boven de 410. Bovendien geen dual channel geheugen controller, en het onboard geluid is matig ivm de MCP-T southbridge (Soundstorm).

[Reactie gewijzigd door Hazuki op 17 oktober 2007 12:47]

weet iemand wat de snelste cpu is die je hierop kan draaien? AMD?