Conceptronic Grab'n'Go Review

TERW_DAN 26 augustus 2007, 614 views

Conceptronic Grab'n'Go

Pluspunten

• prijs
  • controller werkt goed

Minpunten

• schijven passen niet
  • kliksysteem is fragiel
  • kliksysteem is niet handig als je de disk weer wilt verwijderen.

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik heb 2 Conceptronic behuizingen gekocht die zowel USB als firewire hadden, omdat ik toch liever met firewire werk als het op externe schijven aankomt. De bedoeling is om ze op een later tijdstop nog een keertje te modden, dus op uiterlijk heb ik totaal niet gelet, het ging me voornamelijk om de aansluitmogelijkheden.

Nadat ik ze binnen kreeg wilde ik de hdds installeren. Dit lijkt er makkelijk te gaan, door de schijf in een plastic frame klikken en aan te sluiten. Het probleem echter, is dat het niet past. De connector steekt zo'n 4mm over de controller heen en er is echt totaal geen ruimte om hiermee te gaan schuiven. Omdat ik dacht dat ik misschien net een iets te lange hdd heb, heb ik het met een aantal andere disks geprobeerd, maar geen van alle pasten.
Ik heb geprobeerd:
Seagate Medalist 10@13GB
Seagate U5 80GB
Samsung Spinpoint 160GB
2x Seagate 7200.10s 320GB
allen P-ATA disks en allemaal paste het niet.

Nu dacht ik slim te zijn door de controller eruit te schroeven, de schijf te plaatsen en vervolgens weer de controller terug te zetten, in de hoop dat ik dan wat meer kon duwen. maar dit ging ook niet. De schijf zat echter al vast geklikt, aan zowel de zijkanten als de onderkant. En het eruit krijgen, dat lukt dus niet echt jofel. Het is me gelukt, maar wel door de pins af te breken van de behuizing.

Concluderend kan ik zeggen dat de behuizingen dus gewoonweg slecht zijn. Na veel gevrot is het me nog steeds niet gelukt die dingen goed erin te zetten.

Over de controllers kan ik echter positief zijn, ze zijn snel en doen hun werk stabiel, dus wat dat betreft heb ik daar geen klagen over, en kan ik ze dus prima ergens anders inmodden, wat uiteindelijk wel de bedoeling is. Maar wil je gewoon een behuizing waar je een hdd induwt en klaar, koop dan iets anders.

Heb jij ook een Conceptronic Grab'n'Go?

Wat een bizar verhaal zeg. Stond er nergens op de verpakking dat die dingen alleen voor laptop schijven zijn? Je zou toch denken dat ze zélf even passen of er wel een normale IDE schijf in past? 8)7
Het is daadwerkelijk een 3.5" behuizing. Het vreemde is dus dat ik het met 2 van die dingen had,maar het paste serieus gewoonweg niet. Het is dat me het om de controller ging, anders warn ze dezelfde dag nog RMA gegaan :P
ken die behuizingen zelf ook .. eerst dacht ik precies het zelfde ze passen niet de schijven die ik heb ,maar als je je IDE HDD aansluit dan steek je hem schuin onder je controller er in en drukt hem dan das plat. Dan past hij echt precies erin.
bij die van mij dus niet, omdat de IDE connector te dik was om er ook onder te kunnen (daarom had ik de controller ook losgeschroeft). Het stukje PCB is net 3 tot 4mm te lang om goed te kunnen functioneren.