Specificaties Avontuur-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Amnesia: The Dark Descent, PC Review

hardcoresmurf 31 december 2011, 476 views

Amnesia: The Dark Descent, PC

Pluspunten

• graphics,sfeer,eng,nog geen bugs gezien,goed verhaal!

Minpunten

• sommige monsters zien er wat dom uit als je ze van dicht bij ziet maar van ver af zijn ze heel eng.

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Ik zag een maand of 2 geleden een video over de beste horror games en toen stond Amnesia op nummer één. Dus toen ben ik een paar gameplay filmpjes op youtube gaan kijken. En Toen heb ik de Demo maar even gedownload. Ik vond het spel super en toen heb ik het gekocht van de website van de makers.

Korte beschrijving van het verhaal

*Spoiler alert!!!!!!!!*

Het is 1839 jij bent Daniel en je word wakker in een kasteel en je bent je geheugen verloren het enige wat je nog weet is je naam. Nadat je wakker word vind je een notitie aan je zelf waarin staat dat je de baron Alexander moet doden in het hart van het kasteel. Op je zoek tocht naar Alexander kom je steeds meet dingen te weten over wat er is gebeurt met jouw maar, ook dat er iets naar jouw op zoek is. En dat gene wat naar jouw opzoek is mag jouw niet te pakken krijgen anders ben je er geweest.

Gameplay

De gameplay van dit spel vond ik echt super, echt een goede sfeer. Het voelt niet dat jij Daniel bestuurt maar dat je Daniel zelf bent, je leeft echt mee met je personage.
De ruimtes waarin je je begeeft zijn echt heel mooi gemaakt en je kan bijna alles oppakken of verschuiven door de goede physics engine die in de game zit. Daardoor zitten er ook physics puzzels in waarbij je bijvoorbeeld een steen naar beneden moet gooien om te zien hoe diep een afgrond is. Je hoeft trouwens niet te verwachten dat je wapens of zo krijgt want dat is niet zo bijvoorbeeld, als je een monster de kamer binnen ziet komen dan, moet je je snel verstoppen en hopen dat hij maar weg gaat want anders valt hij je aan en dan ga je dood.

Sanity Systeem

In dit spel Moet je er ook om denken dat je niet te lang in het donker blijft staan anders word je bang en dan ga je onverwachte bewegingen maken en schreeuwen wat niet handig is als je je voor een monster verstopt. Je geestelijke gesteltheid word weer beter als je bij een licht bron staan bvb je lantaarn.

Slot

Ik vond dit een zeer vermakelijke game maar soms ook heel eng.

Nog één tip: Speel dit spel in je ééntje in een donkere kamer met een kop telefoon op voor het beste effect.

Heb jij ook een Amnesia: The Dark Descent, PC?

helemaal mee eens vandaag gehaald in een bundel

Humble Indie Bundle V

geweldig de geluiden!
Ik vond het alleen jammer dat de monsters ook echt dom waren, als je een donkere gang invluchte kwamen ze vaak niet achter je aan. Of juist wel en dan zagen ze je gewoon niet...