AC Ryan ACR-HD51714 AluBoxDuo (2x3.5", SATA,USB 2.0, Zwart, Voeding) Review

TERW_DAN 25 augustus 2007, 564 views

AC Ryan ACR-HD51714 AluBoxDuo (2x3.5", SATA,USB 2.0, Zwart, Voeding)

Pluspunten

• glmmend alu
  • snelheid
  • ruimte voor 2 disks

Minpunten

• koeler
  • alleen USB

Kwaliteit voeding Score: 4
Op het NKCM 2007 heb ik een ACryan Alubox duo gewonnen. Daar ik nog een losse 400GB S-ATA disk had ben ik dat ding gaan gebruiken.

De behuizing is op zich prima, alleen wat lomp doordat er 2 disks in kunnen. Als je 2 disks wilt gebruiken op zich ideaal. De vormgeving van de behuizing is prima, maar de glimmende aluminiumbehuizing is niet erg krasvast, wat erg zonde is. Een externe hdd zie ik als een apparaat om gegevens mee te slepen van de ene naar de andere locatie, dus dan zou het fijn zijn als het ding krasvast was geweest. Op zich geen ramp, maar niet zo mooi van het glimmende alu.

De voeding die erbij zit is prima, alleen gebruikt het een proprietary connector die je niet veel zit, dat is dan weer jammer. Gelukkig staat de pinout op de case vermeld, wat dus weer WEL handig is.

Installatie van het apparaat gaat makkelijk. Hij is zo open te schroeven en de kabels zijn zo vast te klikkenn en het zit ook heel degelijk in elkaar. Wat dat betreft dus prima als je een disk wilt om mee te gaan slepen.

De interface ervan verbaasde me eigenlijk een beetje, Het ding heeft 1 USB poort, iets dat niet echt opschiet met 2 disks. Ik zou zelf liever standaard een firewire poortje aantreffen, gezien dat toch wat vlotter gaat. Desalniettemin is de snelheid (van 1 disk) goed genoeg en doet niet onder t.o.v. de rest van de USB dingen die ik hier heb.

Een nadeel vind ik de koeling. Er zit 1 fannetje in van zo'n 30mm dat echt een onnoemelijke rotherrie maakt doordat het ding ratelt. Nu kun je die gewoon lostrekken, wat ik dus ook gedaan heb met maar 1 disk, maar ik denk dat het prima mogelijk was geweest om er een wat grotere fan in te zetten.

Al met al een prima behuizing, zeker voor mensen die van glimmende dingen houden. Ik zou zelf echter niet een duobox kopen maar een enkele, gezien het formaat en het feit dat ik toch maar 1 disk gebruik.

Heb jij ook een AC Ryan ACR-HD51714 AluBoxDuo (2x3.5", SATA,USB 2.0, Zwart, Voeding)?