Specificaties Bedrade muis met PS/2 aansluiting en 3.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Asus GX800 (90-XB1800MU00000) Review

bwienke 3 januari 2012, laatste update op 3 januari 2012, 768 views

Asus GX800 (90-XB1800MU00000)

Pluspunten

• muisknoppen zitten allemaal op de goede plek.
  • ligt lekker in de hand.
  • software makkelijk te gebruiken

Minpunten

• rechter muisknop druk je heel gauw in als je de hand ontspant.
  • dpi niet profiel gerelateerd.
  • 1 dpi switch

Ergonomie

De muis ligt lekker in de hand en voelt goed aan. De duim wordt goed ondersteun door het rubber aan de zijkant. Wat ik wel merkte is dat je de hand helemaal achterop moet leggen omdat er anders een rand aan de bovenkant van de rechterkant in je pink "prikt".

Knoppen

Direct de muis testen en liep gelijk al tegen een probleem aan: ik drukte regelmatig onbedoeld de rechtermuisknop in. Dit komt omdat er niet veel kracht voor nodig is om de muisknoppen in te drukken dus als je je hand ontspannen op de muis legt druk je automatisch de rechtermuisknop in. Wat wel raar is is de rubberen rand die boven de onderste knop zit, (hier ligt je duim op als je hem niet gebruikt) je moet dus je duim van de muis afhalen over die rubberen rand heen doen en dan kun je de knop indrukken. Niet een probleem, maar wel even wennen. Met de dpi switch in het midden op de muis kun je de dpi veranderen van 800, 1000, 1600, 2400 en 3200. Het nadeel is wel dat er maar 1 dpi switch is waardoor je niet snel even van 1000dpi naar 800dpi kunt. De scroll van de muis vind ik zeer prettig, je voelt goed wanneer hij "scrolled" en je kunt de scroll makkelijk indrukken.

Software

De software die je er op cd bij krijgt is makkelijk te gebruiken. Wat wel jammer is is dat je de dpi niet bij ieder profiel verschillend kan instellen. Dus bij ieder profiel is de dpi instelling hetzelfde. Verder kun je iedere muisknop een andere functie geven (ook macro's) en dat op 5 verschillende profielen opslaan.

Uiterlijk

De muis is zwart met aan de zijkant grijs rubber en donkergrijze knoppen aan de zijkant. De scroll is van rubber Op de achterkant staat het logo van Republic of Gamers. Daarboven het ASUS logo wat een blauwe kleur geeft als je hem aansluit. Links van de dpi switch zitten 4 blauwe lampjes. Bij 800dpi brand er geen lampje, bij 1000dpi 1 lampje enzovoort.

Voor 33 euro vindt ik het een hele goede muis. Alle knoppen zitten waar ze moeten zitten en je kunt ze makkelijk indrukken. De muis ligt lekker in de hand, ik krijg geen last van m'n hand of pols na 5 uur achter elkaar gamen. Een paar kleine nadelen zijn de enkele dpi switch, rechtermuisknop die je makkelijk indrukt als je je hand ontspant en dat de dpi instelling niet vast bij een profiel hoort.

• Asus K53sv
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Asus GX800 (90-XB1800MU00000)?

Duidelijke review! Als je er een paar plaatjes bijzet maak ik er 3 sterren van.

Edit: 3 sterren gegeven ;)

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 3 januari 2012 14:22]

Oei, wat beoordeel jij dan streng!
edit: dat lijkt er meer op tweaker2010 :)

[Reactie gewijzigd door Stevie-P op 3 januari 2012 17:07]