Specificaties 14" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Dell Inspiron 14z (411Z-1979) Review

mraix 30 december 2011, laatste update op 31 december 2011, 2.225 views

Dell Inspiron 14z (411Z-1979)

Pluspunten

• 700 euro voor 8 GB, 750GB, duo core/ 4 threads i5 is goedkoop.... [ duo core, not quad, sorry ]
  • snelle i5, snel memory, snelle disk
  • batterij gaat lang mee , 4 tot 8 uur afhankelijk van wat je doet
  • redelijk licht
  • stevig gebouwd, scherm zit niet op de rand dus minder stoot-gevaar.

Minpunten

• ok scherm, wel inkijk-hoek gevoelig voor mensen die naast je zitten. dat is goed voor de privacy, maar met 3 mensen tegelijk iets bekijken wordt een beetje lastig....
  • niet lelijk, maar mooi is anders....

spec van mijn inspiron 14z:
i5 2340 2.4 Ghz + 8 GB + 6 cell battery/65 watt
HDD 750 GB / 7200 rpm
USB 1x 2.0 2x 3.0
webcam
bluetooth, ethernet 10/100
sd/sdhc slot

link naar linux laptop : http://www.linlap.com/wiki/dell+inspiron+14z

ik gebruik m hoofdzakelijk met linux (99 %), openSuSE.
windows 7 werkt prima, maar heeft mijn interesse niet zo, kost mij te veel tijd in verhouding tot linux om gebruiksklaar te krijgen en te houden.

alles werkt out of the box bij windows 7, wel even de bloatware verwijderen naar eigen smaak.... :-)
windows experience index is 5.9 met toch nog n redelijke score voor gaming, ondanks de intel HD 3000

Met openSUSE 11.4 en 12.1 werkt ook alles, behalve de microfoon; daarvoor moet je in de soundcard setup (via yast, dus!!) als model "dell-vostro" opgeven (zonder de quotes), rebooten en dan werkt ook dat goed. (skype en zo)

+ snel, veel memory, snelle disk, net 2 kg maar toch 14 inch scherm, goede batterijduur: 5 uur hard werken kan zeker,
NB: kleinere modellen hebben n kleinere 4 cells accu !! )

- echt mooi kan ik hem niet vinden, dan wordt het een Dell XPS of Asus, Apple of Samsung.
er is een mooie(re) XPS 14z, maar die kost ca 500 euro meer met dezelfde spec......

Heb jij ook een Dell Inspiron 14z (411Z-1979)?

Het is geen quadcore.....
Het is een Core 2 Duo met hyperthreading ;)

Verder niet echt een review maar een klein verhaal over je ervaring met het product.
Ik zou het aanvullen met foto's, benchmarks etc.
Wordt de naam Core 2 Duo niet uitsluitend voor die generatie processors gebruikt? Inmiddels zijn we toch wel... 2 (?) generaties verder? Dit is een dual core 2nd generation i5 (aka Sandy Bridge) et hyperthreading, als je helemaal correct wil zijn. Kortweg gewoon een dualcore met hyperthreading.

//betweter uit.
Het is inderdaad geen core 2 duo en ook geen quad core.
zoals ovigo zei
2nd Gen Sandy Bridge Core i5 mobile met hyperthread
quad core = duo core x 2 threads : fixed that, sorry.

akamark : foto's, benchmarks: zoekt en gij zult vinden.

ik heb geen tijd om te herhalen wat elders al gezegd is.

zo moeilijk is het niet.... :-)