Specificaties 15,6" (1366x768) - Bekijk alle specificaties

Toshiba Satellite Pro C660-1KR (Duits) Review

Pcfreakz 28 december 2011, laatste update op 28 december 2011, 312 views

Toshiba Satellite Pro C660-1KR (Duits)

Pluspunten

• Geen warmte productie
  • sterke en kwalitative accu
  • Licht gewicht
  • snelle cpu
  • goed gebouwd

Minpunten

• Te weinig Ramgeheugen
  • Te duur
  • te weinig usb poorten
  • geen hdmi geen dvi aansluiting
  • slechte interne speakers
  • hinderlijke mousepad

Deze laptop heeft begin dit jaar zo´n 380 euro gekost. Het betreft een laptop van een kennis.
Toshiba staat bekend om kwaliteit dit is algemeen bekend. Het is kwa bouw wel een stevige laptop. de accuduur is 5 uur dat zit ook goed. De accu is goed zodra het goed geladen kun je er flink mee werken en bij 10 procent accuduur gaat het langzamerhand rustig piepen en valt het in een slaapstand.Waarna je nadat je de lader erin stopt gewoon verder kunt gaan waar je was gebleven. Het werkt bijna geruisloos, en ik merk geen warmteproductie. Beeldkwaliteit kan natuurlijk beter 15,6 inch (1366x768 ) maar gaat wel.

De toetsenbord zit goed je kunt makkelijk typen, alleen de muispad is hinderlijk die kan af en toe tegenwerken ,waardoor je steeds op een andere plek zit door te typen bijvoorbeeld in de eerste zin terwijl je al een alinea verder zit.

Voor een dual core cpu T6670 op 800 mhz 2,2 ghzx2 is het wel snel genoeg maar je krijgt er maar 2 GB ddr3 ram bij en dat is dus matig.Met een 320 GB sata HDD kom je aardig op weg kwa opslag en een dvd brander en webcam(ik doe verder niks met de webcam dus heb ik het niet uitgeprobeerd.)
Helaas geen DVI of HDMI aansluiting.ook geen firewire.
De interne speakers geven geen sterk geluid en er zit slechts 2 geluidspoorten op deze laptop nl; speakers out en mic in.
Het heeft slechts 2 usb poorten dit viel me meteen op en ik vind dit zeer vervelend. :(
De laptop is zeer licht je kunt het makkelijk dragen.Verder zit er wel windows 7 home premium op.

Mijn beoordeling;
ik vind dit maar een film kijk/huis-werk en internet laptop.
Kwa hardware heeft Toshiba flink bespaard om er zo min mogelijk in te zetten en dat voor een dure prijs.
Het is ook niet echt een uitgebreide review waard in mijn ogen.
Mijn advies is dan ook om beter te kiezen voor je geld . Ik zou zelf deze laptop niet hebben aangeschaft. Bovendien vind ik het een schande voor Toshiba want dit doet toch geen eer aan hun naam. :)

Heb jij ook een Toshiba Satellite Pro C660-1KR (Duits)?