WD My Book Premium 500GB Zwart Review

Dirtbiter 24 augustus 2007, 1.045 views

WD My Book Premium 500GB Zwart

Pluspunten

• Design
  • Prijs / kwaliteit verhouding

Minpunten

• Trilt waardoor ondergrond resoneert
  • Slecht functionerende LED tools

Mobiliteit Score: 3
Het Western Digital MyBook Premium 500GB bied veel voor weinig geld.

Je krijgt veel opslag, USB 2.0 en FireWire 400 voor +/- 150,-

De installatie is niet heel eenvoudig, als je alle meegeleverde tooltjes wilt gebruiken. Op een of andere manier heb ik die knop nooit echt lekker werkend gekregen, of ik begrijp het niet helemaal. De LED's in de knop zouden aan moeten geven hoeveel schijfruimte er in gebruik is, maar ik vind het geheel maar onduidelijk.
Verder is de schijf voorzien van allerlei auto-install ongein, iets wat een tweaker natuurlijk meteen verwijderd, misschien dat daar ook de problemen in zitten. Ook na herinstallatie van het geheel werkt de knop niet lekker.

Het apparaat zelf is plug-and-play. Ondanks alle tools kan Windows XP prima omgaan met zowel de FireWire als de USB poort, en wordt het apparaat prima herkent. Als je dus geen poespas wilt, kun je die WD tools gewoon weglaten.

Het design van het ding is goed, het ziet er gelikt uit, en lijkt een klein beetje op een boek. Prima dus.

Het nadeel aan dit apparaat is de geluidsproductie. Het ding zelf hoor je niet, maar hij trilt op een frequentie waar bijvoorbeeld een bureau en/of tafel op resoneert. Daardoor ontstaat er een brom. Je zult er dus iets onder moeten leggen om dit op te lossen (een washandje / piepschuim ofzo).

In het algemeen werkt het ding prima. Veel opslag, 2 goede interfaces voor weinig geld. Om die brom is ook wel heen te werken. Al met al ben ik dus best tevreden.

Heb jij ook een WD My Book Premium 500GB Zwart?