Corsair Vengeance K60 (International English) Review

.Patrick 28 december 2011, laatste update op 28 december 2011, 5.029 views

Corsair Vengeance K60 (International English)

Pluspunten

• 4mm aanslag
  • strak design
  • anti slip toetsen
  • windows lock toets
  • simpele multi media toetsen

Minpunten

• 2 usb aansluitingen

Dit wordt mijn tweede review die ik ga schrijven dus weet niet te hard voor me met beordelen of puntjes die er missen. :)

Vanwege dat ik een compleet nieuw systeem aan het aanschaffen ben kan een nieuwe muis en nieuw toetsenbord niet ontbreken, aangezien ik zelf gek ben van corsair heb ik besloten om ook een corsair toetsenbord te halen, de k60 om wel te verstaan.

Stijl / kwaliteit / functionaliteit

Na dat ik er over uit was dat ik geen toetsenbord wou met 200 knoppen maar een "redelijk" recht toe recht aan toetsenbord ging mijn keuze al snel uit naar de K60, strak design en 4mm toets hoogte maken dit toetsenbord voor mij een must have als veel typer / gamer.

De behuizing van het toetsenbord is mooi zilver aluminium wat er voor zorgt dat het toetsenbord al gelijk een strak uiterlijk krijgt, daarnaast doordat er met zwarte knoppen worden gewerkt, is de stijl van het toetsenbord helemaal perfect, strak en niet te veel poes pas.

De functionaliteit van dit toetsenbord is voor mij geweldig, vanwege de simpele multimedia knoppen die er op zitten (Stop / vorige / play - pause / volgende) en er een geluid draai buisje op zit maakt dit voor mij extra leuk. Ik ben gewend geraakt aan dat ik mijn geluid kan regelen via mijn toetsenbord en ben blij dat deze functie hier ook bij zit.

Daarnaast hebben we de uitermate handige windows lock knop, deze knop zorgt ervoor dat alle standaard functie's die voor windows zijn gemaakt (zeg alt + tab) niet werken en dat je dus elke toetsen combinatie kan gebruiken ingame, wat voor mij ingame alles een stuk makkelijker maakt! :)

De 4mm toetsen aanslag heeft veel effect op hoe ikzelf typ, door dat alles goed hoorbaar is dat het ingedrukt wordt is dit voor sommige mensen irritant maar ikzelf vind het wel prettig ( + het klinkt als een typ geluid recht vanuit een film :D).

Extra's
Veel extra's krijg je niet bij dit toetsenbord, echter natuurlijk wel een paar dingetjes. Je hebt een pol steun erbij zitten die bij gamen uitermate handig van pas komt, Als ik lang ingame zat kreeg ik veel last van mij pols, met deze steun heb ik vrijwel nergens last van heerlijk.

Maar thats not it :) De pols steun is tevens de doos voor het bijhouden van je anti slip knoppen voor het gamen. De knoppen die easy to go verwisselt kunnen worden zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6 & w, s, a, d

en zoals elke beetje icter al snel ziet zijn dit de gamen toetsen die tegenwoordig veelal worden gebruikt voor het gamen, de anti slip werkt heerlijk en de toetsen zijn wat naar boven gebogen zo dat je vingers er ook niet afgeleiden wanneer je zweet handen hebt.

Tevens hebben we 1 USB aansluiting achterop het toetsenbord zitten voor het aansluiten (waar ieder geval ik het voor gebruik) mijn muis, hierdoor is de aansluiting van je toetsenbord naar je kast wel met 2 USB aansluitingen, hier stoor ik mij zelf verder niet aan aangezien ik er 8 op mijn kast heb zitten.

De prijs wat ik er voor betaald heb is 99,95 euro. En voor het kaliber van dit toetsenbord is dat niet veel voor wat je ervoor terug krijgt!

Heb jij ook een Corsair Vengeance K60 (International English)?

goede review, paar foto's waren handig geweest.

Ik wou ook dit toetsenbord gaan halen. Maar qua prijzen was de k60 100 en en k90 108 dus die 8 euro extra wou ik wel uitgeven voor backlight en veel g toetsen (die ik niet gebruik -.-)

Ik wil eerst even een tijdje op dit toetsenbord aan het typen zijn voordat ik een review ga schrijven, maar mijn review komt er in ieder geval binnenkort wel aan.
Foto's aangepast, foto's waren te groot maar werd niet aangegeven toen ik de review voor het eerst instuurde :).

De k90 vind ik iets te veel toetsen hebben en het led vind ik allemaal een beetje onzinnig, tevens was bij mij de 9 euro niet het geval maar meer richting de 40 euro.

foto's toegevoegd:)!
mooi, nu is de review in mijn ogen wel redelijk compleet. Indien je er verstand van hebt kun je misschien nog iets zeggen over de cherry mx red mechanische toetsen.

tjah de backlighting is in mijn ogen belangrijk. Ik heb al zo'n 5 jaar niks anders gehad. En daarnaast game ik bijna altijd in het donker.

tjah, voor 40 euro had ik het ook inderdaad niet gedaan. Mag ik vragen waar je hem gehaald hebt dat het verschil tussen de k60 en de k90 zo groot is.
was misschien overkill van die 40 euro maar meer 20 euro, cdrom land in breda,
en idd wil ook nog wat over kwijt maar ik me daar nog iets meer in verdiepen voordat ik daar iets nuttigs over kan schrijven.
Jammer dat er steeds meer zogenaamde ''international english'' layouts met die irritante kleine linkershift op de markt komen. Logitech heeft er de laatste jaren ook al een handje vol van. Ik laat ze dan ook mooi liggen. Ik wacht nog even op de nieuwe Qpads: mk-50 en mk-85 met US layout.
Echt zonde dat ze de F-toetsen en het Home/Insert cluster gemaakt hebben met rubber domes meuk. Dat zorgt er echt voor dat dit toetsenbord niet de moeite waard is om te kopen, er zijn een stuk betere alternatieven :) .
Hey Brooklyn, het zijn niet de fabrikanten hoor maar de winkels die ze inkopen. Gewoon echt dom van die zaken.

Ik heb net een K90 binnen die geadverteerd werd als US-Layout maar het is dus ook een English Layout. Die stuur ik dus helaas terug.

Maar dat komt dus omdat die winkels de English layout inkopen ipv de US layout, heeft niks met de fabrikant te maken, die levert gewoon wat er besteld wordt
Hej ik heb even een vraagje.
Mijn logitech toetsenbord heeft het begeven. En nu wilde ik een nieuw mechanisch toetsenbord en mij oog was gevallen op de corsair k60 of k90.

Nu zag ik dat de k60 anti slip toetsen heeft op aswd12345. En deze heeft de duurdere k90 volgens mij niet. Zijn deze toetsen echt zo fijn tijdens het gamen?
Vanwege dat ze ook ligt naar boven draaien is het een echte anti slip mogelijkheid, ik heb nog nooit problemen gehad dat m'n handen ervan zijn gegleden, daarbij komt met de pols steun wat ook fungeert als houder voor de herplaatsbare toetsen.