Pioneer SE-CL721 (Zwart) Review

Kindafunny 15 februari 2013, 537 views

Pioneer SE-CL721 (Zwart)

Pluspunten

• Balans hoge en lage tonen
  • Bouw kwaliteit
  • Vorm

Minpunten

• Gewicht
  • Kleur (voor sommigen)
  • Weinig "extra's" (voor mij niet nodig)

Een tijd geleden dat ik deze oortjes heb gekocht, en vind het nu toch echt tijd voor een review. :9
Mijn tweede review, dus suggesties zijn welkom!

De verpakking en "first impression"

De oortjes komen in 3 verschillende kleuren, allemaal met een rechter rood dopje. Ikzelf heb de zwarte. De verpakking zag er op het eerste gezicht vrij knellend uit, maar dat schijnt na openen wel mee te vallen.
Dus na een tijdje peuteren met de plastic verpakking (Wie maakt die dingen toch!) heb ik hem toch open weten te krijgen.
De oortjes komen met vier verschillende rubbertjes voor je oren.

Weergave

Zelf ben ik niet echt into audio, maar deze oortjes klinken echt uitstekend voor mijn gevoel, er is zeker een duidelijk balans tussen bass en treble, ook is dit makkelijk aan te passen met een equalizer mocht het niet helemaal naar het zin zijn voor de gebruiker.
Ook bij hard volume doet hij het uitstekend.

Vorm

Zit prima in het oor bij mij, bij anderen misschien niet, maar dan heb je natuurlijk nog drie andere maten van rubbertjes, alleen kan het gewicht van de oortjes voor sommigen een probleem opleveren, je voelt ze hangen; ze hebben een iets wat zwaar gewicht voor mijn gevoel.
Zelf heb ik de rubbertjes vervangen met mijn Sennheiser X-250 rubbertjes, zitten voor mijn oren toch iets lekkerder. :+
Het uiteinde van de dopjes is vrij smal, dus kan je er niet alle rubbertjes van alle maten opzetten die je misschien zou willen.
De lengte van de splitsing tot oortje is ook nog aan te passen met een schuivend deel, normaal zijn deze lengtes dus aan bijde kanten gelijk.
De bouw van de dopjes is vrij stevig, en het rubber van het draad voelt ook erg stevig aan, en is al zeker niet te dun.

Ervaringen

Deze oortjes bezit ik nu al ongeveer anderhalf jaar, (misschien wel 2 ondertussen) en ze doen het nog prima.
Inspelen zou ook niet lang duren, want vanaf eerst gebruik zijn ze al aardig top!
Ze hebben flink wat wind en weer gehad op mijn fietstochten naar school en werk, ze zijn vaak zeiknat geweest.
Ook nadat ik een ongeluk heb gehad met mijn fiets waren mijn kleren met oortjes en MP3 in de wasmachine gepropt.. Na wat drogen deden de oortjes en MP3 het gewoon weer :P

Samenvatting

De oortjes zijn echt geweldig vergeleken met de prijs, je krijgt zeker wat je verwacht. (op de accessoires na, want dat zijn er niet egt veel.)

Heb jij ook een Pioneer SE-CL721 (Zwart)?