Conceptronics C54NETCAM (VGA, WiFi) Review

not3pad 22 augustus 2007, 889 views

Conceptronics C54NETCAM (VGA, WiFi)

Pluspunten

• Geen

Minpunten

• Prijs, features, drivers... wat niet eigenlijk?

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 2
Een aanrader voor iedereen die houdt van frustraties, verkapte installaties procedures, en overdreven grafische interfacen die om de haverklap vast lopen.

Het uiterlijk
Vanaf de buitenkant is het een dood normale IPcam. Van de binnenkant waarschijnlijk ook wel, maar dan ééntje van brakke kwaliteit.

De drivers
Drivers? Laat me niet lachen. Een installatie procedure die geen drol voorstelt, en voor geen meter werkt. Het riekt lichtelijk alsof het zoontje van de directeur de 'setup-wizard' in elkaar heeft gezet. Het installatie programma zelf loopt om de haverklap vast. Waarom? Dat weet eigenlijk niemand.

De features
De 640x480 kwaliteit is bagger. Het bereik van de WiFi is bagger. (5 meter, ten hoogstens) Op de doos staat aangegeven dat de cam WEP ondersteund, maar vergeet te vermelden dat het alleen 26 character WEP encryption ondersteund.

De prijs/kwaliteit
Ik kom niet vaak op kermissen, maar als ze er IPcams weggeven in ruil voor kermis muntjes, dan zou deze IPcam even veel muntjes moeten kosten als Spongebob pluchies. ¤130,- (Mediamarkt R'dam) is te veel voor deze veredelde webcam, die het labeltje 'WiFi IPcam' heeft gekregen dankzij de antenne aan de achterkant.

Overal
Een erg nare cam, die na veel frustratie nog niet werkte. Ik heb hem terug gebracht naar de winkel waar hij vandaan kwam. Hiermee wil ik zelfs mijn koelkast niet in de gaten houden.

Heb jij ook een Conceptronics C54NETCAM (VGA, WiFi)?

Voor mij nooit meer, maar dan ook echt nooit meer Conceptronics!!! :(
Ik kocht ooit een PCMCIA cq pci cardbus sleuf houder (om notebook accessoires in desktop te kunnen gebruiken)
Op de doos stond dat ie dus ook 32bits cardbus kaarten las, nou mooi niet!!! Wel ervoor betaald en een 16bit versie gekregen. De fabrikant heeft nooit gereageerd op mijn emails, om hem kosteloos te vervangen voor een 32bits versie, niks nada noppes! Het enige wat ik kon doen, is iedereen van mijn familie en kennissenkring afraden, om ooit ook maar iets van dat waardeloze merk te kopen. :(

Dussss... ik kijk niet echt op van deze negatieve review!!! :X

[Reactie gewijzigd door Mauridia op 22 augustus 2007 12:19]

Voor mij ook geen conceptronices meer, alleen maar frustraties. Had een IDE-Sata2 combo kaartje gekocht, zou IDE Raid ondersteunen en SATA Raid en bootable zijn, maar zodra je er een hardeschijf aanhangt kan je er niet meer van booten.. lekker handig.
tsja, ik heb zo'n zelfde cam, en hij doet het geweldig

features zat, filmpjes opnemen, email/ftp/website/kijken programma noem maar op
installatie is wat moeizaam, hij heeft bij mij goed gewerkt met wep128 en wpa

nu moet ik eerlijk bekennen dat ik er 5 euro voor betaald heb dus bij mij mag er een hoop fout gaan voor dat geld.
al met al een zeer leuke cam/beveiligings camera
5 euro?!

Vast iemand die er maar al te graag direct van af wou :p