Specificaties 17,3" (1600x900), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion dv7-4050ed (WN813EA) Review

limefresh2011 23 december 2011, laatste update op 23 december 2011, 613 views

HP Pavilion dv7-4050ed (WN813EA)

Pluspunten

• fijn toetsenbord, goed touchpad en helder scherm

Minpunten

• ZEER slechte accuduur, hoge aanschafprijs, en je moet de laptop wat vaak stofzuigen ivm warmteproductie/ volle ventilator??

De laptop voldoet aan alle eisen die je zou verwachten van deze laptop. De snelle processor heeft geen moeite met de nieuwste programma's. Alle gebruikelijke connecties zitten erop, wel jammer van het ontbreken van een iets uitgebreidere cardreader ( bv CF ).
Het Beats audiosysteem doet zijn werk goed, mooi vol geluid.

Helaas wel een ontzettend slechte accu. Na 10 maanden al terug naar een 30min accuduur. Contact gehad met de klantenservice, erg nette jongeman die ons vertelde dat wanneer deze het nog slechter ging doen, wij netjes een nieuwe zouden krijgen.
Zojuist, na 1jaar en 5maanden contact gehad met de klantenservice, een ander persoon uiteraard!! en die verteld netjes dat je hierop 1 jaar garantie hebt, en dit dus niet vergoed word.
Wel word ons dan verteld dat we voor 130eu een nieuwe kunnen kopen, en je raad het al, daar zit dan netjes 3 jaar!! garantie op.

Daar laat HP dus helaas een steek vallen in mijn mening!

Heb jij ook een HP Pavilion dv7-4050ed (WN813EA)?

Met alle respect, meer dan de helft van de review is een klaagbaak over de accu en afhandeling van HP. Waarom schrijf je niet korter na aankoop een review? Toen wist je toch ook al een boel over de laptop? Dit model is niet eens meer te krijgen dus weinig lezers zullen aan dit verhaal wat hebben. Het lijkt zo wel alsof je op deze manier even je gal wil spuwen na een slechte ervaring, je schrijft 'm pas 1,5 jaar later na je ervaring met de HP helpdesk. Wel lullig dat een HP medewerker zegt dat ze het wisselen bij aanhoudend probleem en de ander niet, ze maken je dus lekker met een dode mus/accu. Ik neem aan dat je bij aankoop wel wist dat HP standaard op laptops maar 1 jaar garantie geeft? Op de accu zelfs maar 6 maanden geloof ik (doen de meeste merken)

Al met al niet echt een review dus in mijn ogen ondanks dat je er verder wel tevreden over was/bent op de accu na dan, de punten waar je wel tevreden over bent omschrijf je verder niet uitgebreid waar een review toch juist voor bedoeld is. Fijn toetsenbord en touchpad zijn persoonlijk, maar je kan wel omschrijven wat het zo fijn maakt (indeling, materiaal, enz). Feiten zoals de prestaties zijn juist ook interessant om te zien, ook al zijn de onderdelen inmiddels al wat ouder.

[Reactie gewijzigd door Neofloppy op 23 december 2011 14:04]

Mee eens.

Over garantie het volgende. Alle elektronica-fabrikanten moeten volgens EU-wetgeving standaard 2 jaar garantie op hun apparaten hanteren. Geen gezeur, altijd twee jaar. Accu's zijn uitgezonderd op de regel. Heel lullig, want die dingen gaan vaak pas na anderhalf jaar echt kapot op de manier die de reviewer beschrijft. Het is dan ook echt heel vervelend om dan een nieuwe accu te moeten kopen.

Ik begrijp alleen even niet hoe ze drie jaar garantie op een nieuwe accu kunnen bieden, en wat die garantie dan inhoudt. Een li-ionaccu eet zichzelf als het ware op vanaf de productiedatum, en de mate van gebruik bepaalt of dat versneld gaat of niet. Na twee en een half jaar kunnen de meeste accu's die netjes behandeld zijn nog 50-75% van hun capaciteit leveren. Mag je dan garantie claimen? En wat krijg je er dan voor terug? Een nieuwe accu zorgt voor verbetering, kijk maar naar de autobranche. Als daar een slijtageonderdeel veel te vroeg kapot gaat, wordt de reparatie vaak onder coulance gedaan, maar moet de klant 25-50% van het onderdeel toch zelf betalen. Daar gaat garantie anders dan bij elektronica.

Toen ik voor zakelijke Dell-klanten garantie-afhandelingen deed, hadden klanten allemaal een driejarig garantiepakket gekocht, met service aan huis (in dit geval bij mij). Die drie jaar gold voor de hele laptop, exclusief - je raadt het al - de accu. Dat was vaak na anderhalf jaar: hij doet het niet goed meer, wat nu? Tsja, een nieuwe accu kopen: 60 euro voor de accu, 40 euro handling- en verzendkosten.
Tja, een laptop met dergelijke specs wordt wat warmer. Dergelijke problemen komen ook bij andere merken en types voor. En het ligt ook aan hoe stoffig de werkomgeving zit en of er gerookt wordt. En wat is 'wat vaak'? Eens in de maand? Eens in het halfjaar?

[Reactie gewijzigd door Renegade89 op 23 december 2011 17:33]

Een accu wordt ook gezien als verbruiksartikel, dus dat daar andere garantievoorwaarden voor gelden vind ik eigenlijk niet zo heel vreemd.
wauw wat een reacties.. oke uhm...

Het is inderdaad een afkraak op de accu, maar nee is wist dit niet al vanaf de dag van aanschaf. alles was prima de eerste 10 maanden. daarna dus het 1e gesprek gehad met de opmerking dat wanneer het mis ging, ik een nieuwe kon krijgen. inderdaad pas recent het gesprek gehad dat dit dus NIET mogelijk was...

Verder heb ik ook geen idee wat voor soort 3 jarige garantie dat is op de accu, gezien inderdaad het "opeten" van de batterij.

Het stofzuigen is echt eens per maand, iets wat ik toch best vaak vind? andere laptops heb ik nooit tot zeer zelden moeten stofzuigen.. Verder stofzuigen we vaak per week de woonkamer, en word er niet gerookt in huis. Dus stoffig is het hier zeker niet..