Cooler Master Mars (Socket 775/754/939/940/AM2/F) Review

Caris 21 augustus 2007, laatste update op 22 augustus 2007, 901 views

Cooler Master Mars (Socket 775/754/939/940/AM2/F)

Pluspunten

• Looks
  • Verlichting
  • Regelbaar toerental
  • Prijs 20 bij B&G Computers
  • Past op vrijwel iedere socket

Minpunten

• Geluid
  • Koelvermogen
  • Goedkope metalen
  • Hij is nogal groot

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 3
Algemeen:
Na een selectieprocedure had ik gekozen voor de Coolermaster Mars eigenlijk vanwege zijn coole uiterlijk met blauwe verlichting er in. (je moet er wel van houden) Heb hem besteld bij B&G Computers, overigens fijne zaak.
Hij zit in een bescheiden pakketje, en er zit eigenlijk alles bij wat je nodig hebt.
Tube pasta, de bevestigingsschroeven/beugel, en een handleiding.

Het koelvermogen/geluid:
De temps zijn idle 39 graden en full load rond de 46 op de normale stand (silent)
Maar je kunt via een jumper die in de kabel verwerkt zit hem op "high performance" zetten, dit maakt naar mijnsinziens in koelvermogen niet zo gek veel uit. Hij koelt iets beter als de koeler die bij mijn cpu is geleverd (athlon 3700+ socket 939 San Diego op dfi lanparty rdx200) Denk dat dat mede komt omdat er weinig koper in verwerkt zit, wel veel goedkopere metalen, beetje jammer.
Maar in de hoogste stand maakt hij het geluid van een autostofzuiger :( , zo een kleintje op 12 volt, HEEL erg irritant dus! Deze modus zal dus ook door niemand gebruikt worden, kan het me niet voorstellen in ieder geval. Maar in de normale modus klinkt hij ongeveer net zo als de stock-cooler.

Installatie:
De installatie benodigd het verwijderen van de plastic plaat onder de socket, maar die komt bij amd met 2 schroeven los en intel met 4. Hierna moet je een beugel op de koeler monteren die over de 2 standaardgaten valt, en hier vastdraaid met een boutje. Dus de installatie was zo gepiept, stelde niet zo veel voor. Had wel evengoed even de handleiding erop nagezien.
Hij raakte wl met een koelvin een beetje de passieve chipsetkoeler die ik erop had gemonteerd, dat vond ik een beetje jammer.

Al met al best een goed product, maar ik zou hem niet aanbevelen om te gebruiken als vervanging van je standaardkoeler, er zijn veel betere koelers.
Vooral voor het uiterlijk zou ik hem kiezen, en dat heb ik ook gedaan.
Hij ziet er echt cool uit in het donker met blauw/paarse verlichting.

Zal een andere dag een foto toevoegen waarop hij in het donker te bewonderen is, nu overdag gaat dat niet :)

Heb jij ook een Cooler Master Mars (Socket 775/754/939/940/AM2/F)?

Hopelijk plaats je nog wel foto's, voor zo ver ik me herinner zijn de looks van de cooler dik in orde, zelfde geldt voor je DFI-mainboardje. :P
weleigenaardig dat je hem een redelijk goede overall score geeft terwijl het meest belangrijke doel, koelen, juist minder goed is....
Ik geef hem een redelijke overall score, omdat hij wel iets beter koelt dan stock. En omdat de looks gewoon goed zijn, zeker voor die prijs. Anders had hij m niet gekregen hoor! ;)