Apevia X-Cruiser (ATX, 420W, Zwart) Review

LlamaWereldOver 19 augustus 2007, 492 views

Apevia X-Cruiser (ATX, 420W, Zwart)

Pluspunten

• Mooi rooster aan de bovenkant
  • Veel ruimte(4 externe 5.25 en 5 3.25)
  • potmeters
  • stevige deur(ondanks plastic)
  • veel fans te plaatsen
  • kast met deur open ook nog mooi

Minpunten

• Voeding maakt meet kabaal dan mn blafgestoorde Spaniel(jachthondje met hangoren)
  • veel plastic(bij 'chroom' niet mooi)
  • VU-Meter werkt niet bij optisch geluidssignaal
  • veel modden kan niet want kast 'zit vol'

Kwaliteit voeding Score: 2
Ik heb mijn apevia X-cruiser besteld bij Azerty en vond dat mijn emails weinig en soms niet beantwoord werden(had vragen over compabiliteit)

De kast ziet er heel mooit uit met de 3 verlichte potmeters aan de voorkant en 2 blauwe 'vlakken' die ook ligt geven, echter doet de potmeter voor volume het alleen als je je geluid niet via optische kabel hebt^^(en misschien alleen met onboard geluid want sluit aan op mobo)

Verder zit er een fancontroller in met potmeter aan de voorkant en een temperatuursmeter(met zelf te plaatsen sensor) deze werken allebei naar behoren alleen vind ik het regel wieltje voor audio en fanspeed een beetje moeilijk op de tast te vinden:P(pc in donker hoekje)

De kast is in een mooie zwarte buitenste laag gehuld(beetje pianolak zwart achtig) aan de bovenkant zit een metalen roostel waar Apevia opstaat met een blauwe fan eronder, naar mijn mening geeft dit een mooi effect en het lijkt er 'duur' door zegmaar, echter de andere 'chrome' onderdelen zijn gewoon van plastic en ziet er weer een beetje goedkooper uit

aan de achterzijde zit ook een blauwe ledverlichte fan die er samen met degene boven voor zorgt dat de case in een licht blauwe kleur gehuld is(weinig fel) ik heb die fan van achteren voorin geplaatst samen met een coolermaster fan die mn broertje nog had liggen en achterop heb ik een (lawaaiige) UVreactieve fan van akasa gezet.

Maar de lawaaiige fans die ik erin heb zitten vallen weg bij het grootste minpunt namelijk de voeding, deze maakt net zoveel kabaal als mn cpu-koeler op volle toeren!!

Verder zit aan de achterkant een roostertje waar mn mobo aansluitingen doorheen komen te steken zegmaar, alleen komt deze niet overeen met mn oude compaqpc mobo...

De raamkant: er zit een groot raam in met een blauwe 'windtunnel' bij de processor het voelt allemaal niet bijzonder robuust aan maar is voor mij geen bezwaar.

Er staat trouwens af en toe vermeld dat er ergens een lcddisplay in de kast zou zitten maar die heb ik niet kunnen vinden^^ verder met zoeken dan maar weer....

Heb jij ook een Apevia X-Cruiser (ATX, 420W, Zwart)?

de voeding is er denk ik na een half jaar mee opgehouden i.c.m. aan-uit knipperen en een lucht waar je longen mee wegschroeien. dus deze is vervangen door een nieuwe.

verder is de frontpanel vanaf het begin al kapot(alleen de fancontroller doet het) via de audioplug is alleen een zware brom te horen, de potmeter doet niets en de usb werkt ook niet.

het is geen lelijk ding en behalve de electronische aspecten is nog niets kapot(die lelijke chrome plastic randen zitten er nog aan :P )