Asus P5K SE Review

IfThenElse 17 augustus 2007, 8.685 views

Asus P5K SE

Pluspunten

• Makkelijk overklokbaar via de BIOS
  • Goede driver support van ASUS

Minpunten

• Maar 1 IDE aansluiting
  • IDE aansluiting op lastige plek
  • Overklok software loopt vast op Vista

Layout Score: 3
Bord heeft genoeg SATA en USB aansluitingen. Groot nadeel vind ik dat het bord maar 1 IDE aansluiting heeft. En dat de IDE aansluiting lastig geplaatst is (ver weg van waar je drives hoogste waarschijnlijk in je kast zitten).
Omdat in mijn kast de DVD-drive en harddisk die ik beide met IDE wilde aansluiten niet echt dicht bij elkaar zitten is de aansluiting met 1 IDE niet te doen.

Overklokken kan gemakkelijk via de bios. Kan ook met de software die meegeleverd wordt, maar ik heb de software gebruikt en daarvan liep Vista een paar keer direct vast (zelfs een repair nodig). Overklokken via de Bios gaat prima.

De SE uitvoering van het P5K bord heeft geintegreerde audio op het bord. Deze heb ik niet gebruikt omdat ik een Audigy kaart heb.

Heb jij ook een Asus P5K SE?

Driverhenk,
je zit hier op de verkeerde plaats met je vraag.
  • ten eerste zullen er niet meer zoveel mensen naar deze review kijken,
  • ten tweede gaan er niet zoveel mensen in op dit soort vragen als ze bij een review gesteld worden.
Mijn advies ga naar GoT en post daar in het juiste forum een draadje. Waarschijnlijk dat je overstelpt wordt met reacties.

Mijn eerste gedachte was dat je de on-board geluidskaart niet had uitgezet, maar dat heb je wel gedaan. Kan er nog een IRQ conflict zijn die je parten speelt. Dit kun je het eenvoudigste oplossen door de kaart in een ander slot te zetten en te kijken of het nu wel werkt.

Dat je probleem niets met je speakerset had te maken was me al direct duidelijk, het moet gezocht worden in de combinatie van jouw computer met de geluidskaart.

Heb je overigens geen programma bijgeleverd gekregen die de uitgangen voor jou test, die test of alles wel goed is aangesloten?