Tritton PC510HDa (Zwart) Review

NavyTr1gger 14 december 2011, laatste update op 14 december 2011, 770 views

Tritton PC510HDa (Zwart)

Pluspunten

• Top dessign. (met lampjes aan de buitenkant in het logo)
  • Is lichter dan cave
  • Heel handig en lichte afstandsbediening.
  • Degelijk snoer
  • Handig lampje voor muten mic.
  • Demontabele mic.
  • !!!!!!2!!!!!!! jaar garantie.

Minpunten

• Zit in het begin wat strakjes
  • Er zit net na de headset een koppelstukje voor het snoer.. geen id waar dat voor dient. misschien als je een kabelbreuk heb dat je het niet allemaal hoeft op te sturen.

Het eerste wat ik dacht toen ik hem uit de doos had gehaald was: WOUW! Wat een prachtig disign, en mooi licht!

Ik ben heel snel naar boven gelopen en heb hem op me pc aangesloten. Ik heb eerst wat muziek geprobeerd van allerlei soorten stylen. Pop, dance, dubstep, hardstyle, hardcore, techno. in twee woorden: Klinkt fenomenaal.
Hij is erg makkelijk in te stellen door een gemakkelijk afstandbedieningkje die ongeveer een halve meter onder de headset bungelt. Deze is heel licht dus je merkt er niet zo veel van tenzij je zit te headbangen op dikke metal ofzo.

Over de features die hij heeft ben ik ook zeer te spreken, je kan namelijk front rear en center en sub allemaal afzonderlijk instellen met een handig draaiwieltje aan de afstandbediening. Ook kan je de mic hier aan en uitzetten. Als je meer bass wil draai je front dicht en zet je volume hoger, zo kan je super harde bass of juist niet aanzetten.

De afwerking van de headset is ook mooi, het is niet een of ander goedkoop plastic ding. Het plastic wat er op zit is hoogglans zwart of een soort mat rubberen achtig spul. De lampjes die er in zitten aan de buitenzijde van de oorschelp zijn ook heel mooi als je op een lanparty zit.

Waar ik ook over te spreken ben is dat hij gewoon analoog kan worden aangesloten in plaats van met alleen een usb. zo is het geluid echt een stuk beter als je een knap geluidskaartje heb of gewoon een onboard 5.1 geluidskaart.

Ook ingame op 5.1 is perfect, je heb echt het idee dat je in het midden zit. als er iemand om je heen rent dan hoor je dat ook echt precies als je je ogen dicht doet. ik kon precies horen waar het poppetje zich bevond op dat moment.

Draagen is ook echt geen probleem, hij zit in het begin ietsje strak maar dat word snel minder. Hij valt lekker over je oren heen en drukt nergens tegen een oor aan. Ook de hoofband is helemaal naar wens in te stellen. In het gedeelte waar het kussentje je hoofd raakt heb je zelfd de mogelijkheid dit zachte deel er uit te klikken als je liever een hard deel op je hoofd heb zitten of hem wil vernieuwen.

Ik ben erg tevreden en ga zeker weten weer een tritton aanschaffen als deze over een jaar of wat bezwijkt. Ik heb hem vergeleken met een logitech G35. De g35 klinkt een stuk scheller dan deze. Het verschil ligt hem echt in de 4 speakers die er in de tritton per oorschelp zitten en de afstandbediening.

Kortom echt de volle 78 euro waard. Ik heb hem bij 4launch vandaan. Zondag besteld dinsdag in huis! goede service.

mocht je nog vragen hebben dan moet je maar eventjes een mailtje of een reactie sturen!

Groetjes!

p.s. Foto's komen nog wel eventjes die moet ik even uploaden

Heb jij ook een Tritton PC510HDa (Zwart)?

Ik heb hem zelf ook en er zijn wel twee dingen die wat minder zijn.
Ten eerste had ik liever stoffen oorkussens gehad aangezien die wat minder zweterig worden. Deze headset is dezelfde als de Tritton AXpro die ook voor consoles is en een stuk duurder maar die heeft deze wel. Je kan ze alleen niet los krijgen in Nederland.
Het tweede is dat de headset af en toe een beetje troef zit.

Voor de rest is het een eerste klas headset met een zeer goede audio. In BF3 is het echt een genot om mensen hun schoten te horen ook al staan ze op een dak en jij beneden. Je hoort alles om je heen en het maakt de game zoveel leuker.
Dat koppelstukje is de uitvinding van de eeuw. Ik heb al een paar keer draadbreuk gehad omdat ik opstond en de headset nog aan mijn draaistoel bleek vast te zitten. Door dat koppelstukje schiet de headset los waardoor de kans dat de draad daadwerkelijk bij je headset breekt echt nihil is. Ik heb een Siberia V2, maar het principe is hetzelfde.