HP Photosmart 8250 (A4, 7,8/5,7 ppm, USB) Review

Peatsmoke 21 maart 2008, 706 views

HP Photosmart 8250 (A4, 7,8/5,7 ppm, USB)

Pluspunten

• Goede afdrukkwaliteit foto's
  • Snelheid
  • Afdrukken zonder tussenkomst van pc

Minpunten

• Maakt naar verhouding veel geluid.

Inktverbruik Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Heb deze printer nu al meer dan een jaar in mijn bezit.
Ben erg tevreden over deze printer, vooral de foto's (invoerlade 10x15 en A4) zijn van zeer goede kwaliteit en vaak beter dan van een doorsnee afdrukcentrale.
Tekstkwaliteit is ook goed, doch ik gebruik dit apparaat hiervoor nauwelijks (ik heb nog een 'oude' 5550 staan die ik hiervoor gebruik.
Over het inktverbruik ben ik eveneens zeer tevreden. HP heeft naar andere fabrikanten gekeken en past nu ook per kleur een cartridge toe (Vivaro-serie).
In combinatie met XP heb ik softwarematig nog nooit problemen gehad.

Verder is het handig dat je met deze printer rechtstreeks kunt afdrukken zonder tussenkomst van een PC.

Als fotocamera gebruik ik de 300D en 400D van Canon. Ik maak echter zelden gebruik van de automaat-stand. Ik heb de kleurverzadiging op de camera een stap naar beneden bijgesteld.

Update 03/08:
Inmiddels heb ik MS de rug toe gekeerd en gebruik ik Linux (Ubuntu 7.10). _/-\o_
Ook in combinatie met deze distributie werkt de printer prima.
Drivers werden direct ge´nstalleerd en er is geen verschil in afdrukkwaliteit zichtbaar.

Heb jij ook een HP Photosmart 8250 (A4, 7,8/5,7 ppm, USB)?