Asus TA-885 (ATX, Geen PSU, Wit/zwart) Review

rcor 13 augustus 2007, laatste update op 12 november 2010, 816 views

Asus TA-885 (ATX, Geen PSU, Wit/zwart)

Pluspunten

• genoeg inbouw ruimte voor hardeschijven en dvd speler cq branders
  • airduct voor de processor
  • geen schroevendraaier nodig voor montage van hardeschijven en optische stations

Minpunten

• lawaaige ventilatoren
  • kwalitatief slechte plaat materieel
  • goedkoop ogend plastic (wat wil je in deze prijs klasse)
  • harde schijven vallen over moederbord heen

Ik heb deze behuizing nu enkele maanden in gebruik en opzich bevalt hij wel.
Daarom wilde ik er graag een review over schrijven.

Uiterlijk:
Wat direct opvalt aan deze behuizing is dat er goedkope dunne metalen platen zijn gebruikt in deze behuizing, ook het plastic oogt goedkoop. ofwel: je moet uitkijken bij het werken in en om de kast dat je niet perongeluk iets ombuigt. Trillingen van ventilatoren worden door het dunne materiaal ook gemakkelijk door gegeven als deze niet correct zijn gemonteerd.

Binnenzijde van de behuizing:
De behuizing heeft van binnen voldoende ruimte voor ventilatoren, je kunt er met gemak 4 8cm ventilatoren in kwijt, waarvan er twee standaard zijn meegeleverd. De randen van de pc behuizing kunnen soms scherp zijn, daar moet je mee uikijken. Dit is in deze prijsklasse ook niet onvermijdelijk.

Inbouw mogelijkheden:
Er is voldoende inbouw ruimte in kast, je kunt er 4 5.25" apparaten in kwijt 1 extern 3.5" apparaat (floppy drive etc.) en er zijn 5 plekken voor 3.5" hardeschijven. Deze plekken zitten zo ver naar achteren dat de hardeschijven altijd over het moederbord vallen, wat het aansluiten van ide of sata aparaten kan bemoeilijken.

De kwaliteit van de meegeleverde case fans:
De meegeleverde kast ventilatoren draaien op 3000 toeren per minuut, ofwel: die fans maken flink herrie. Als je een mediacenter pc wilde bouwen, of een stille pc wilt moet je deze fans direct vervangen, om te voorkomen dat je pc net een opstijgend vliegtuig lijkt. De fans zelf heb ik niet lang gebruikt door de herrie waardoor ik niet de kwaliteit op langere duur kan bepalen.

voetjes:
Weer een minpunt aan deze kast, de voetjes aan de onderzijde zijn van metaal en niet van rubber, waardoor de ondergrond beschadigd kan raken als je de kast per ongeluk verschuift. Daarnaast is het goed mogelijk dat de geluiden van de pc behuizing door gegeven kan worden aan de ondergrond, wat kan resulteren in versterking van irritante geluiden.

Heb jij ook een Asus TA-885 (ATX, Geen PSU, Wit/zwart)?

Negatieve eigenschappen:
- lawaaige ventilatoren (# lawaai is relatief, het valt bij mij best mee, het geluid van die twee fannetjes vallen weg bij het geluid van mijn andere componenten #)
- kwalitatief slechte plaat materieel (# zie volgende: #)
- goedkoop ogend plastic (wat wil je in deze prijs klasse) (# Je gaat bij een videokaart van 10 euro toch ook niet als nadeel noemen dat je niet alle huidige games kan spelen? #)
- harde schijven vallen over moederbord heen (# dan heb jij of een andere versie of een enorm moederbord)

Wat voor mij wel een nadeel is is het frontje wat er zit voor de cd/dvd drive, ik krijg mijn drive er niet strak tegenaan waardoor ik dat knopje heel ver moet indrukken en soms vast komt te zitten. Dit moet ik nog oplossen door iets van hout of iets van plastic ertussen te doen zodat het klem zit.
MIjn moederbord is een Asus P5B-V en deze heeft het volledige ATX-formaat. Ondanks dat deze behuizing geschikt zou moeten zijn voor ATX moederborden, hadden ze de support er beter voor weg kunnen laten aangezien alles dan wel erg krap wordt... Ik heb deze behuizing inmiddels niet meer ingebruik. Ik heb nu een LC-power pc behuizing waar alles perfect in past, deze koste destijds slechts 30 euro en is een stuk degelijker gebouwd dan de hier door mij gereviewde asus kast (dikker plaat materiaal, betere plastic onderdelen, hardeshijven zijn in de breedte gemonteerd). Daarmee is het bewezen dat er ook nog best goede kasten te vinden zijn in deze prijs klasse.
even voor de duidelijkheid: de voeding die je in het plaatje ziet zit er bij mij niet in. Ik heb zelf een sweex voeding erin zitten van 450 watt die eerder al gereviewd is door mij...